Avatar billede trine_uldall Nybegynder
03. juli 2010 - 14:54 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

z-index

I mit design får jeg overhovedet ingen effekt af z-index.

Jeg har tidligere løst problemet med minus-margen, men da det ikke vises i gamle explorer-versioner, er det jo ikke løsningen at fortsætte med. Hvorfor kan jeg ikke få de små bokse øverst på denne måde?

Demo her:
http://www.trineuldallkunstogdesign.dk/

Mange hilsner og tusind tak
Trine
04. juli 2010 - 06:23 #1
Du fik intet svar.  Selv holder jeg mig ogsaa tilbage fra at gaa i kast med spoergsmaalet.  Jeg er noedt til at prioritere hvilke spoergsmaal jeg arbejder med, saa jeg vaelger spoergsmaal fra medlemmer der soerger for at faa lukket deres spoergsmaal. Naar jeg ser paa din profil ser jeg adskillige spoergsmaal du har ladet blive staaende aaben (inklusiv for eksempel http://www.eksperten.dk/spm/885295 hvor du direkte har lovet points men ikke fulgt op.) Luk dine gamle spoergsmaal, saa skal jeg vende tilbage til dette spoergsmaal, og saa taenker jeg nok at vi faar problemet loest. (Jeg noterer mig at der er spoergsmaal som http://www.eksperten.dk/spm/913447 hvor du erkender at indlaeggene har vaeret til hjaelp og hvor du derfor boer bede de der har lavet indlaeggene om at oprette et svar saa du kan give de lovede points.  For spoergsmaal uden brugbare indlaeg maa du saa selv oprette et svar og acceptere det for at faa lukket.)
Avatar billede trine_uldall Nybegynder
04. juli 2010 - 10:16 #2
ups, ikke så godt. Det er dels forglemmelse og dels har jeg faktisk ikke kunnet finde ud af det. Men nu forklarer du det ret pædagogisk, så må jeg lige gennemgå mine gamle sager. Tak.
04. juli 2010 - 10:40 #3
Jeg skulle selv slaa det op (for eksempel i http://www.w3schools.com/Css/pr_pos_z-index.asp ), men "z-index only works on positioned elements (position:absolute, position:relative, or position:fixed)."

Jeg proevede at udvide din css med ""position: relative", for eksempel som nedenstaaende, og saa kommer dine smaa bokse ovenpaa.

#home_pil{
    width:150px;
    height:50px;
    border: 1px solid #999;
    z-index: 2;
    background-color:#FCF;
    padding: 0px;
    margin-top: 30px;
    margin-right: 0px;
    margin-bottom: 0px;
    margin-left: 0px;
        position: relative;
}
04. juli 2010 - 11:38 #4
Tak for points.  Og hvis du klikker paa "toplister" vil du under "mest tjente" se at du er en af dagens topscorere med points paa grund af de mange points der kom tilbage til dig ved at du lukkede spoergsmaal.