Avatar billede kapoou Nybegynder
01. juli 2010 - 10:40 Der er 7 kommentarer

Problemer med pageflow

Jeg render konstant ind i et problem med pageflow, som jeg håber at der er en der kan hjælpe med at løse.

Jeg har en dropdownliste med en række værdier. Når jeg laver indexchange, genereres dynamiske form controls ud fra valget i dropdownlisten. Problemer opstår dog nu når jeg så skal gennem indholdet fra de dynamiske felter i en database. Der kan den ikke finde felterne da de ikke er genereret i Page_Init.

What to do?

Jeg kan jo ikke generere felterne i Page_Init da den der ikke kan læse valget i dropdownlisten.
Avatar billede janus_007 Nybegynder
01. juli 2010 - 12:34 #1
Smid lige lidt kode :)
Avatar billede kapoou Nybegynder
01. juli 2010 - 13:46 #2
Der er nu ikke så meget kode at smide for det er mere et generelt problem jeg har. Som sagt er det dynamiske felter der bliver genereret på baggrund af valget i dropdownlisten, men valget i dropdownlisten kan ikke læses i Page_Init hvor felterne ellers skulle genereres fra for at de kan findes igen ved postback.
Avatar billede Syska Mester
03. juli 2010 - 01:54 #3
Der er en trilliard(i hvert fald rimelig mange) events du kan hooke dig på ...

Jeg har en dejlig poster over alle events og der rækkefølge på print ... havde noget ala samme problem som dig.

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ms178472.aspx
Her er et link fra MSDN ... det burde kunne hjælpe dig.

Følgende "asp.net page life cycle events" giver en masse results på google ... hvis det fra MSDN ikke kan bruges.

Håber det kan bruges.

mvh
Avatar billede kapoou Nybegynder
07. juli 2010 - 12:50 #4
Tak for kommentaren, men umiddelbart kender jeg godt page life cycle. Jeg har omskrevet mit problem her nedenfor.

Vi har en statisk dropdownliste, med 3 værdier; a, b og c. Med autopostback.
Brugeren vælger værdien A.
Siden laver postback.

Ud fra værdierne a, b eller c - skal der genereres dynamiske controls.
Dynamiske controls skal genereres i Page_Init.

Dropdownlistens værdi ligger i viewstate.
Viewstate loades først efter Page_Init.

Hvordan kan man lave de dynamiske controls, ud fra brugerens valg?
Avatar billede Syska Mester
07. juli 2010 - 13:15 #5
Hvorfor er det du vil gøre det i PageInit? og ikke senere?
Avatar billede kapoou Nybegynder
07. juli 2010 - 13:43 #6
Fordi at når jeg skal submitte felterne med en postback så kan den ikke finde felterne hvis de ikke er oprettet i page_init.
Avatar billede Syska Mester
07. juli 2010 - 14:12 #7
Det lyder som en dårlig joke eller en fejl. Hvad skulle forklaringen være på at den ikke kan det, det er jo en helt normal POST som bliver lavet. Kan du lave et eksemple på det som jeg kan downloade og teste med for at se om jeg har samme problem ... sidst jeg lavede noget ... også med postback, havde jeg intet problem nemlig.

mvh