Avatar billede enet Nybegynder
30. juni 2010 - 22:02 Der er 14 kommentarer

Steam/online spil problem?

Jeg er lidt af en "gamer", og jeg har lige købt mig en ny pc.
Problemet er, at jeg ikke kan spille "online". Jeg har internet, jeg har endda downloadet alle, mine steam spil via internettet og ikke med cd. Jeg har en god forbindelse. Men jeg kan stadig ikke finde nogle servere i mine steam spil (CS, Empire total war og Call of Duty).
Jeg har Norton som antivirus, men jeg har prøvet, at deaktivere norton, og kan desværre stadig ikke finde nogle server?? Hvad skal jeg gøre?
Avatar billede rhiz Nybegynder
30. juni 2010 - 22:40 #1
Hvilken router bruger du? Og har du Firewall slået til?

Jeg vil nok anbefale dig at kigge på "http://portforward.com/" Finde din router, vælge dit spil og så sørge for at have de nødvendige porte åbne.

Håber det hjælper.
Avatar billede enet Nybegynder
30. juni 2010 - 22:47 #2
Jeg har firewall slået ti, men jeg har prøvet, at slå firewallen fra, men jeg kan stadig ikke finde nogle servere...
Jeg er ikke helt sikker på det der "find din router" noget... Er der ikke en lettere måde?
Avatar billede rhiz Nybegynder
30. juni 2010 - 22:54 #3
Men har du en router tilsluttet?
Avatar billede enet Nybegynder
30. juni 2010 - 22:57 #4
Jeg er faktisk ikke helt sikker...
Jeg er desværre på et hospital, og jeg har internet via lanstik?
Avatar billede rhiz Nybegynder
30. juni 2010 - 23:00 #5
Find lige ud af om dit kabel går til en boks eller direkte i vægen.
Avatar billede enet Nybegynder
30. juni 2010 - 23:10 #6
Det går ind i en væg.
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
01. juli 2010 - 22:34 #7
Prøv at afinstallere og installere igen,
måske stødte den på en fejl da du installerede,
Evt. tjek søge-filter inde i spillet :)
Avatar billede enet Nybegynder
01. juli 2010 - 23:23 #8
Det er alle mine spil, som ikke virker, når jeg vil spille online. Jeg kan ikke få kontakt/finde nogle servers (både steam og ikke steam spil)
Avatar billede Caspermathiesen Nybegynder
02. juli 2010 - 23:57 #9
du burde godt kunne finde servere hvis du lader vær med at joine nogle spil,
Og derimod vælger  Vis>servere
oppe i toppen af steam vinduet :)
Avatar billede enet Nybegynder
03. juli 2010 - 17:37 #10
Jeg har lavet en video, som forklare mit problem...
Jeg ville virkelig sætte pris på, hvis i så den og måske kunne komme med noget info, om hvordan jeg kan ordne problemmet.
http://www.youtube.com/watch?v=XTDgS6HF1qg
Avatar billede rhiz Nybegynder
04. juli 2010 - 21:12 #11
Hmm, hvis du siger at kablet går direkte i væggen, skal du måske overveje at besøge din internetudbyders hjemmeside. Ved ikke lige hvem du har der, Dansk kabelnet?

Gå ind og se om der skulle være lukket ned for nogle porte.

Måske det ville være en god ide at køre med en fastIP, ved ikke om du har dynamisk i dag.

Men prøv at tjek deres side og læs under support.
Avatar billede enet Nybegynder
09. juli 2010 - 18:47 #12
Nu har jeg prøvet, at gå på det samme netværk, med andnen computer. Dette har jeg gjort via et "lanstik". Denne anden computer kunne fint, gå på nettet, den kunne både finde servere o steam og skanne med microsofts online scanner "onecare", virkede. Kan det have noget, at gøre med min antivirus (norton internet security), at gøre?
Jeg er ikke helt sikker, da jeg har prøvet, at deaktivere alle nortons sikkerheds indstillinger, så det burde jo ikke være problemet? Hvad kan jeg gøre, for, at "ordne" det.
Avatar billede mrsouthampton1 Praktikant
27. april 2018 - 13:59 #13
Mine spil for rødlige farve når jeg starter dem op, og så er der dobbelt effekt, alt så personerne er udskarpe og er dobbelt . Havd skal jeg gøre for og få det væk..!
Avatar billede Tina Herold Hovmand Praktikant
19. juni 2018 - 20:35 #14
Vi har præcis samme problem. Vi har fin internet forbindelse og kan fra mac bærbar logge på online spil - men fra den stationære kan vi pludselig ikke logge ind på steam server eller fortnite server - hvis i fandt en løsning, vil vi meget gerne høre den tak