Avatar billede anders_cp Nybegynder
28. juni 2010 - 16:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Tæller på de enkelte websider

Hejsa
Jeg vil gerne have kunne undersøg hvor mange som besøger de forskellige websider.

Jeg fandt dette udmærkede link, som dog har den mangel kun at vise besøg på den samlede webside.

http://imar.spaanjaars.com/238/howto-create-a-hit-counter-using-a-database-in-aspnet-1x-with-c-sharp

Jeg ønsker at kunne udtrække data i databasen, som f.eks. dette:
OmMig.aspx, Hits: 23
Interessser.aspx, Hits 12

Håber I forstår hvad jeg mener ;)
Avatar billede mbm2016 Nybegynder
28. juni 2010 - 17:03 #1
Du kan prøve at gøre følgende:
Lav en aspx side, med en GET modtagnings kodestykke.
I denne side skal du så indhente GET forespørgslen, tjekke om den er i databasen, hvis den er der så læg én til hits'ne, og gem de nye resultater i databasen.

På alle de sider du vil have med i statestikken inkludere du bare denne aspxside.
Noget alá:
content.Page.LoadControl("stat.aspx");
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 17:18 #2
Der må være en million milliard hit counters derude.

Men hvis det bare er til dig hvorfor så bruge dyr computerkraft på at vise det til alle besøgende.

Det er meget nemmere/billigere at køre en log analyzer på din web servers log fil.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2010 - 17:30 #3
Benyt Google Analytics?
Avatar billede nallenilfisk Nybegynder
28. juni 2010 - 18:38 #4
Ja brug Google analytics det er helt klart det bedste værktøj til det.. det fortæller dig hvor mange der besøger den og hvor de kommer fra (links og søgeord og andet) det er nemt at bruge og du skal kun ligge et lille stykke kode ind på hver side..
Avatar billede arne_v Ekspert
28. juni 2010 - 22:26 #5
Google Analytics er vel reelt kun en måde at få requests til deres server og de så kører en log analyzer med et smart front end tool til at kigge på data.
Avatar billede keysersoze Guru
28. juni 2010 - 22:37 #6
klart - men det sparer udviklingstid og mange andre lignende systemer koster ligesom det ikke altid er muligt at få adgang til at kigge på webserverens log-filer.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
03. juli 2010 - 13:17 #7
Det er da ikke så svært at lave, og vil ikke fylde noget af betydning.

Du laver bare in singleton klasse (c# klasse med instance).

Og så skal man kunne kalde den og counte op, og så inde i de forskelige siders page load (eller i master page page load). Kalder du en tæller, og sender webside navn (f.eks. url med).

Så kan den have en tæller som tæller op hvor mange gange de forskellige sider er loaded, og du kan også lave en metode som henter det ud.

nu mangler du kun lige at gemmme det i DB og så er du kørende.
Avatar billede Syska Mester
03. juli 2010 - 14:17 #8
Ja, men så burde man nok gøre det fra ens MasterPage, så man er fri for at implementere det på alle sider ... lidt nemmere :-)

og man kan gemme det i ens Global.asax ... der er et par events man kan hook sig på ... så er det ikke mange filer man skal rode i.

Men google analytics eller nogen af de andre andre der findes derud gør et virkelig godt arbejde for en med gode informationer.

mvh