Avatar billede ducks Nybegynder
27. juni 2010 - 03:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

preg_match php

Reg Ex:

'/^Argument (\d+) passed to (?:(?:(\w+)\\)?(\w+)::)?(\w+)\(\) must be an instance of (?:(\w+)\\)?(\w+), (\w+) given/'

Får den her noget underlige fejl:

Warning: preg_match(): Compilation failed: missing ) at offset 111 in test.php on line 15

Offset 111 er lige inden det her: +)\\)?(\w+), (\w+) given/

Teksten der søges i er:

Argument 1 passed to Dav\Test::__construct() must be an instance of Dav\string, string given

Virker problemfrit på:
http://regex.larsolavtorvik.com/

Hele min linie:
preg_match('/^Argument (\d+) passed to (?:(?:(\w+)\\)?(\w+)::)?(\w+)\(\) must be an instance of (?:(\w+)\\)?(\w+), (\w+) given/', $errorMessage, $errorMatches);
Avatar billede ducks Nybegynder
27. juni 2010 - 04:01 #1
Ser ud til at det virker, hvis jeg retter \\ til \\\ har jeg overset noget? Jeg synes det virker forkert at jeg skal skrive 3 istedet for 2
Avatar billede ducks Nybegynder
27. juni 2010 - 16:29 #2
.
Avatar billede shooka Nybegynder
30. juli 2010 - 03:50 #3
Det er fordi du skal udkommentere \\ ... I preg_match() kan du nemlig både bruge \\1 eller $1 til at udskrive første match.