Avatar billede badal Nybegynder
26. juni 2010 - 15:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

QuickPay - modtage svar

Jeg er igang med at implementer quickpay betalingsløsning. Jeg har en knap på siden der åbner et popup vindue, og som poster data til quickpay.

Jeg kan fint foretage et køb, og jeg får et svar tilbage fra quick til samme popup vindue.

Men jeg ønsker at når betaling er gået fint så skal den opdater den side som har åbnet popup vinduet, og ikke popup vinduet. Ligesom man kender det fra DIBS.

Men kan det lade sig gøre med quickpay?
Avatar billede Syska Mester
26. juni 2010 - 16:26 #1
Ja, selvf kan det lade sig gøre.

http://www.google.dk/#hl=da&safe=off&q=js+location+parent+update&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=&fp=e32586a8de31de74

Overstående burde give nogen ideer i den retning retning, jeg kan se det kan gøre på mange måder, alt efter hvordan det popup er oprettet.

mvh
Avatar billede badal Nybegynder
30. juni 2010 - 22:21 #2
jeg benytter denne kode til at at åbne popup vinduet som fungere fint: http://tech.dibs.dk/integration-methods/payment-window/payment-window-as-a-pop-up/

Her er lidt forklaring:

Payment.aspx (master) åbner et popup vindue (child)som poster til quickpay.

quickpay sender svar tilbage til child vinduet. Svaret er ok.aspx side som der redirectes til i childvinduet.
I ok.aspx har jeg tilføjet denne javascript som skal vise ok.aspx i master vinduet og samtidig lukke child vinduet.

    <script language="JavaScript">
<!--
        window.onload = function (evt) {
            opener.location.href = "ok.aspx";
            window.close();

        }
//-->
    </script>

Det fungere med jeg får denne fejl: open.location is null or not an object
Avatar billede Syska Mester
03. juli 2010 - 01:01 #3
ja, den hedder vist:

window.opener.location

Som jeg lige kan komme frem til på google. Og ja, så er det vel klart den er null.

Ja, overstående burde lukke current window, og prøve at sætte href på opener når du lige fikser den sidste fejl.

mvh
Avatar billede badal Nybegynder
12. februar 2011 - 10:00 #4
ok mærkeligt. Fik det til at virke med samme kode.

Kom med et svar så får diu point
Avatar billede Syska Mester
12. februar 2011 - 11:42 #5
svar