Avatar billede jmy Nybegynder
25. juni 2010 - 09:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

counter/tæller ved klik på knap

Hej
Jeg har brug for en counter, der tæller hver klik der bliver fortaget på en knap dvs. jeg har 4 knapper, hvor der skal tælles for hver enkelt knap. Enten skal den tælleren ligge i et hidden felt eller i et txt fil. Er der nogen der kan hjælpe;o)
Avatar billede majbom Novice
25. juni 2010 - 13:20 #1
skal det bare tælles op fra 0 for hver gang siden bliver hentet?

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
    <head>
        <meta http-equiv="Content-type" content="text/html; charset=utf-8">
        <title>EXP 912902</title>
        <script type="text/javascript">
            var counts = new Array();

            function count(objButton){
                if(counts[objButton.name]==undefined){
                    counts[objButton.name]=1;
                }else{
                    counts[objButton.name]++;
                }
                alert("Der er blevet trykket på "+objButton.name+" "+counts[objButton.name]+" gang(e)");
            }
        </script>
    </head>
    <body>
        <button onclick="count(this)" name="btn1">Knap 1</button><br>
        <button onclick="count(this)" name="btn2">Knap 2</button><br>
        <button onclick="count(this)" name="btn3">Knap 3</button><br>
        <button onclick="count(this)" name="btn4">Knap 4</button>
    </body>
</html>

http://majbom.com/testarea/exp/912902/
Avatar billede jmy Nybegynder
25. juni 2010 - 13:30 #2
Nej den skal fortsætte som en almendelig tæller på en hjemmeside
Avatar billede majbom Novice
25. juni 2010 - 13:59 #3
så det skal gemmes et sted og tælle op uanset om det er dig eller mig der trykker?

så den fungerer mere eller mindre som en alm counter, men kun ved tryk på en knap? (x4 :))
Avatar billede jmy Nybegynder
25. juni 2010 - 14:19 #4
ja det lyder rigtig :O)
Avatar billede majbom Novice
25. juni 2010 - 19:48 #5
har du php til rådighed?
Avatar billede jmy Nybegynder
29. juni 2010 - 10:00 #6
Nej det har jeg ikke.
Avatar billede jmy Nybegynder
24. august 2010 - 10:29 #7
Lukker da der ingen svar er kommet.