24. juni 2010 - 21:59Der er
3 kommentarer og 1 løsning
Create objekt i runtime
Hvis man kopier en fx knap og sætter den som en tekst ( som vist ) object SpeedButton3: TSpeedButton Tag = 101 Left = 568 Top = 16 Width = 23 Height = 22 Caption = 'X' Flat = True Font.Charset = DEFAULT_CHARSET Font.Color = clRed Font.Height = -11 Font.Name = 'MS Sans Serif' Font.Style = [fsBold] ParentFont = False end
kan man så lave 'create' SpeedButton i runtime eller skal man skrive det hele om til fx ...
SpeedButton3:= TSpeedButton.Create(); With SpeedButton3 do begin Top := 0
Det er den rigtige måde at oprette og derefter sætte properties.
Hvis det er mange komponenter du skal oprette, så kan det måske betale sig at placere dem på en TFrame og så oprette den. Frames er ikke perfekte da de har nogle særheder hen ad vejen, men det er absolut en god løsning.
Der er lige den detalje, at skriver du TButton.Create(nil), så skal du selv sørge for at frigive knappen, mens TButton.Create(Panel1) overlader opgaven til Panel1 (som jeg har antager er den knappen placeres på)
At du snupper points tilbage kan tyde på du ikke mente dig vel besvaret. Fik du ikke svar på dit .. ja, du stillede faktisk slet ikke et spørgsmål, men jeg mener, at både a_nor og jeg har gættet hvad du ville - og har svaret på det.
Synes godt om
Ny brugerNybegynder
Din løsning...
Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links. Der sættes "nofollow" på alle links.