Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
24. juni 2010 - 21:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Create objekt i runtime

Hvis man kopier en fx knap og sætter den som en tekst ( som vist )
object SpeedButton3: TSpeedButton
    Tag = 101
    Left = 568
    Top = 16
    Width = 23
    Height = 22
    Caption = 'X'
    Flat = True
    Font.Charset = DEFAULT_CHARSET
    Font.Color = clRed
    Font.Height = -11
    Font.Name = 'MS Sans Serif'
    Font.Style = [fsBold]
    ParentFont = False
  end

kan man så lave 'create' SpeedButton i runtime eller skal man skrive det hele om til fx ...

SpeedButton3:= TSpeedButton.Create();
With SpeedButton3 do
begin
  Top := 0

osv.....
Avatar billede a_nor Nybegynder
25. juni 2010 - 00:26 #1
Du skal create som du gør nederst, og så sætte properties.
Og så skal du have den tilknyttet den form den skal vises på (og slettes fra ved form luk)

  ex.  parent := self;  eller
      parent := panel1;
Avatar billede hrc Mester
26. juni 2010 - 22:49 #2
Det er den rigtige måde at oprette og derefter sætte properties.

Hvis det er mange komponenter du skal oprette, så kan det måske betale sig at placere dem på en TFrame og så oprette den. Frames er ikke perfekte da de har nogle særheder hen ad vejen, men det er absolut en god løsning.

Der er lige den detalje, at skriver du TButton.Create(nil), så skal du selv sørge for at frigive knappen, mens TButton.Create(Panel1) overlader opgaven til Panel1 (som jeg har antager er den knappen placeres på)
Avatar billede carlsensoftware Nybegynder
17. juni 2011 - 08:36 #3
Lukket
Avatar billede hrc Mester
17. juni 2011 - 09:58 #4
At du snupper points tilbage kan tyde på du ikke mente dig vel besvaret. Fik du ikke svar på dit .. ja, du stillede faktisk slet ikke et spørgsmål, men jeg mener, at både a_nor og jeg har gættet hvad du ville - og har svaret på det.