Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 19:41 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

vector grafik eller høj opløsning, akut hjælp tak

Hej

Jeg har fået en lille opgave der går ud på at omdanne en facade til vector grafik.
Jeg har selv designet facaden, men min skiltemand vil gerne have jeg omdanne det hele til enten en vector fil eller en pdf fil. Jeg vil helst gerne have det i en pdf fil, og jeg har alle billederne, dog har jeg sat dem ind i en alm jpg format og derfor mister de sin kvalitetopløsning.

Hvis der sidder en der kan sætte det sammen for mig ville jeg være meget taknemlig.

maaaaaaaange tak :)
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 19:47 #1
hov, glemte helt at skrive stien til filerne.

Kig en gang i denne mappe

www.tutti-frutti.dk/wp-content/Tutti
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 19:51 #2
FYI

den fil der hedder tuttiappelsinpalme har ikke noget med sagen at gøre, det er blot et billed.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 20:10 #3
Er det alle filer du skal ha lavet om til vector?
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 20:19 #4
nej altså jeg vil have 1 fil der måler 3,65 x 0,95 cm som er den øverste plade i den fil der hedder "facade".
Det er den fil jeg skal sende til print og skal lave om til en pdf fil hvor den ikke mister opløsning selvom man zoomer ind.

Det eneste man skal bruge for at lave den fil er:

den fil der hedder facade.jpg og tuttifruttilogo.pdf
Resten er tekst (annifont) og så er det nogen streger og farver.

De andre billeder skal bruges til at lave den folio der er i højre side, men det kan vente til den øverste plade er ordnet først.

Er det muligt?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 20:22 #5
Kan du selv redigere i en vector fil? Jeg har lavet dine billeder om til vector, så den nu er opdelt i mange. Og så kunne du jo selv pille det fra du skal bruge.
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 20:32 #6
jeg bruger gimp til at ændre i billeder. Jeg har ikke andre programmer til det.
Hmm kan du sætte billederne sammen, så jeg får en flade med det tryk på ligesom på det billed der hedder facade.jpg?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 20:36 #7
Prøv at se om det er en af disse her dui mener;

http://bunti-web.dk/facade-banner.pdf

http://bunti-web.dk/facade.pdf

Åbnes de i et vector program, kan de redigeres som du mener.
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 20:47 #8
Det er den øverste jeg mener, og filen åbnes i pdf.

Jeg smider lige det op jeg har lavet indtil nu, det har taget mig laaang tid, det er irriterende ikke at kunne finde ud af programmet helt.. prøv lige se det en gang.. Jeg håber du kan hjælpe mig med at gøre den færdig.

facadev2.pdf

sti: www.tutti-frutti.dk/wp-content/Tutti
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 20:49 #9
jeg ved ikke hvorfor men nu når jeg har lavet det om til en pdf fil så bliver kvaliteten dårlig alligevel når jeg zoomer ind.
Jeg tror det skyldes at jeg har kopieret logoet fra den originale vector grafik fil, så den er taget ud i en vis str og forstørres den bliver den dårlig i opløsning.
Jeg tror så man bliver nød til at redigere selve filen og lave den om til det man skal bruge eller også må der være end "indsæt" fil et sted så man ikke behøver kopiere billedet og dermed holde på opløsningen.
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 21:01 #10
Jeg er ikke helt med. Er det kun det der er i den sidste fil, der skal bruges? Jeg har lavet den om til vector nu. Skal baggrunden ikke med?

Hvis det er helt galt, må vi på msn for at finde ud af det :)

http://bunti-web.dk/facadev2.pdf
Avatar billede durany Nybegynder
24. juni 2010 - 21:02 #11
Jeg tror msn er en god løsning, kan jeg tilføj dig? Hvis ja hvad din msn?
Avatar billede Slettet bruger
24. juni 2010 - 21:05 #12
fru.lilla@hotmail.com
Avatar billede durany Nybegynder
25. juni 2010 - 16:57 #13
Hvis der andre der gerne vil hjælpe er de også velkommen :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2010 - 23:58 #14
Øhh hvorfor skulle jeg så bruge tid på at lave det i Illustrator? Men er der andre der kommer på opgaven, er de velkommen til at få vector-filen. Sig til, så sender jeg den :)
Avatar billede durany Nybegynder
19. december 2010 - 00:35 #15
fru lila smid et svár for point..
tak