Avatar billede bengun Novice
24. juni 2010 - 10:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke oprette forbindelse til Hosted MS SQL database

Hej

Jeg har problemer med at få forbindelse til en MS SQL database som er hosted.

- Vores database bruger port 9080.
- Jeg har i filen lmhosts parret SQL serverens ip adresse med et navn. (eks. 123.123.123.12 DATABASENAVN.)
- I programmet SQL Server Configuration Manager under SQL Native Client Configuration - Client Protocol har jeg ændret Default port til 9080 under TCP/IP.
- Jeg har prøvet at Telnet'te ip + port og her kommer den igennem.

Men når jeg forsøger at logge på databasen får jeg fejlen "Cannot connect to DATABASENAVN" fejlnr. 26.

Hvad gør jeg forkert / mangler jeg............
Avatar billede Spotgun Seniormester
24. juni 2010 - 11:55 #1
Prøv at oprette din ip-mapping i "hosts" filen i stedet for "lmhosts", så vil jeg tro det virker.

LMHosts filen bruges kun til WINS opslag, ikke DNS.
Avatar billede bengun Novice
24. juni 2010 - 13:11 #2
Problem løst.

Dem der hoster vores SQL Server havde glemt at åbne for UDP port 1434.
Avatar billede bengun Novice
24. juni 2010 - 13:15 #3
spotgun, du får pointen som tak for din interesse i problemer. :-)
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2010 - 17:24 #4
hva i hulen bruges UDP port 1434 ... jeg åbner normalt kun 1433 og får fint hul igennem ... hmmm, tænke tænke ..

mvh
Avatar billede HenrikSjang Nybegynder
24. juni 2010 - 21:37 #5
buzzz: udp port 1434 bruges af sql browseren, og bruges fx når du skal tilgå en named instance.
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2010 - 23:19 #6
hmmm, det kunne give en forklaring på det.

Og så efter lidt googling, endnu bedre forklaring.

Troede faktisk de lyttede på samme port, altså 1433, men det var da en meget rar bonus viden lige at få anskaffet sig :-)

mvh