Avatar billede Newbee1 Novice
24. juni 2010 - 08:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Dato'er i rapport

Hej

Jeg har en forespørgsel:

>=[From Date (dd-mm-åååå)] And <=[To Date (dd-mm-åååå)]

Den finder poster mellem 2 dato'er.

Jeg vil gerne have at disse 2 datoer fremgår i rapporten, så
når den bliver printet ud, kan man se hvilken periode, rapporten omhandler. (I rapport hoved)

Er der nogen der ved hvordan dette kan lade sig gøre ?

MVH

Tony
Avatar billede mugs Novice
24. juni 2010 - 09:42 #1
Du må kunne lave 2 ubundne felter i rapporten og giv den en postkilde med funktionerne DMIN og DMAX på datoerne i forespørgslen.
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2010 - 10:09 #2
Alter th equery so that the two date fields you use in the interval are also selected. Then you have access to these values in the report.

Something like this

SELECT [From Date], [To Date], ..... FROM YourTable

WHERE Dato >=[From Date] And dato <=[To Date]
Avatar billede Newbee1 Novice
24. juni 2010 - 16:49 #3
Hi

Hi Mugs I cannot make it work with DMIN and DMAX.

Hi Terry, I am not on your level, I don't realy understand what you mean, can you try to explain different ?

Regards

Tony
Avatar billede terry Ekspert
24. juni 2010 - 17:45 #4
OK I'll try another approach

In the query make two calcualted fields (same place (row) as where you normally have the fields from the tables)

One of them

[From Date (dd-mm-åååå)]

and another

[To Date (dd-mm-åååå)]

All that this does is include the parameters which you gave in the original question in the SELECTed fields list.

So you will now have access to the two field in the report.

If you still have problems then you can send me your dB and I'll gave a look as soon as possible.

ekspertenATsanthell.dk

AT = @
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2010 - 10:34 #5
Here's the sql which also includes the two date fields as parameters. Using parameters ensures the user enteres a valid date/time

Another idea would to have a form with two fields for entering the dates and a button for opening the report. Then the report could take the values from the form.

PARAMETERS [From Date (dd-mm-åååå)] DateTime, [To Date (dd-mm-åååå)] DateTime;
SELECT Lønnummer.Lønnummer, Lønnummer.Fornavn, Lønnummer.Efternavn, Medarbejder.Sygemeldt, Medarbejder.Raskmeldt, Medarbejder.[Barn syg], Medarbejder.Bemærkning, Medarbejder.[Modtaget dato], Medarbejder.[Modtaget klokken], Medarbejder.[Modtaget af], [From Date (dd-mm-åååå)] AS FromDate, [To Date (dd-mm-åååå)] AS ToDate
FROM Lønnummer INNER JOIN Medarbejder ON Lønnummer.MedarbejdereId = Medarbejder.FK_MedarbId
WHERE (((Medarbejder.[Modtaget dato])>=[From Date (dd-mm-åååå)] And (Medarbejder.[Modtaget dato])<=[To Date (dd-mm-åååå)]));
Avatar billede terry Ekspert
27. juni 2010 - 17:30 #6
thanks