Avatar billede Svane55 Nybegynder
23. juni 2010 - 16:44 Der er 4 kommentarer

positionering right bottom

jeg har en <div id="overskrift"> tag inden i et andet <div id="container"> tag som jeg gerne vil have placeret i nederste højre hjørne af den yderste <div> (container).

det skal gøres på den måde at #overskrift uanset indhold altid har sin nederste og højre kant liggende i nederste højre hjørne af #container.

<div id="container">
<div id="overskrift">text der skal placeres nederst/højre</div>
</div>

hvordan gør jeg det vha css?
Avatar billede Svane55 Nybegynder
23. juni 2010 - 16:48 #1
eller endnu bedre:
hvis jeg kun har <div id="overskrift"></div> hvordan kan jeg så plaserer den så det punkt der placeres på mine koordinater er nederste højre hjørne?
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2010 - 18:59 #2
Formodentlig:

#overskrift {position:absolute; right:0px; bottom:0px;}

Evt. tilføjet noget height og width..
Avatar billede Svane55 Nybegynder
17. september 2010 - 16:07 #3
Det var vist sådan det skulle gøres, tak, skriv et svar!
Avatar billede Slettet bruger
19. september 2010 - 14:30 #4
Javel: "et svar"