Avatar billede bodyguard Nybegynder
23. juni 2010 - 13:50 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Tilpasning af design fra iExplorer til FireFox o.l.

Hej Eksperter,

Jeg har lavet en forholdsvis pæn hjemmeside(synes jeg selv :-D), MEN men men! Den ligner selvfølgelig

LOR- med T på, når den vises i alt andet end internet Explorer...

Jeg søger konkret hjælp til at udbedre alle de skønhedsfejl som opstår når man bruger FireFox o.l.

Jeg har bygget siden op om én layout fil som også indeholder en masse funktioner, derfor ser jeg helst

at/håber på at jer eksperter kan nøjes med at se i kildekoden. Til dem som ligeledes arbejder med ASP

classic så ville i sikkert brække jer over min autodedakte "klam-kodning" :o)

Sidens adresse er:
http://www.rescue-group.dk/interface/hjemmeside/dokumenter.asp

I må selvfølgelig gerne komme med feedback og selvfølgelig gerne idéer og forslag til både indhold og design :-)

Jeg ser frem til at høre fra jer :o)
Avatar billede keysersoze Guru
23. juni 2010 - 13:58 #1
Start med at læse denne artikel; http://www.web-dev.dk/post/DOCTYPE-og-valid-kode-ens-udseende-i-Internet-Explorer-og-FireFox.aspx og få rettet op på disse fejl; http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.rescue-group.dk%2Finterface%2Fhjemmeside%2Fdokumenter.asp&charset=%28detect+automatically%29&doctype=Inline&group=0

Når de er klaret kan det være det kommer til at se ud som ønsket uden videre arbejde - gør det ikke kan vi begynde at kigge på det, med alle de fejl er det irrelevant. Værst af alt så er doctype ikke det absolut første i dit dokument og det ødelægger din CSS.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. juni 2010 - 11:32 #2
Hey Keysersoze,

Nu har jeg læst artiklen og tilrettet koden efter anvisningerne :-)
Det ser jo dejligt ud... Lige på nær en enkelt skønhedsfejl i iExplorer :-)

På forsiden mangler der nu desværre de fine afrundede hjørner i boksene, når man bruger iExplorer... Lidt hjælp?

Jeg har af en eller anden grund også fået en seriøst tyk bund/adresse linje og kan ikke få den til at indordne sig :|
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2010 - 12:25 #3
For mig at se passer højden på din bund i IE præcis til det du har kodet den til - nemlig en højde og noget padding, det er derimod FF der viser den skævt. Fjern højden på .Bundlinie og de er ens i begge.

Jeg har afrundede hjørner i FF og IE8 men ikke IE7 - det skyldes din margin-top: -2px på .boksTop.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. juni 2010 - 17:35 #4
ok, hvad skal jeg ændre det til så det også virker i IE7?
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2010 - 19:48 #5
fjern henholdsivs højden og margin-top på de to nævnte klasser.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. juni 2010 - 19:58 #6
Ok og det vil ikke have indflydelse på udseendet i andre browsere?
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2010 - 21:37 #7
Design-opsætning med tabeller kan meget let give problemer da deres primære formål er noget helt andet så jeg kan ikke love noget - men som udgangspunkt nej.

Er du i tvivl så opgrader til IE8 (det må også snart være på tide) så du både kan se siden i netop IE8 og emuleret IE7 samt benytte developer toolbaren og så også installer firebug til FF - med de værktøjer kan du let pille ved din kode og se ændringerne med det samme.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. juni 2010 - 22:29 #8
Oki :-)

Tak for hjælpen :-)

Har du noget feedback til hjemmesiden generelt, evt. idéer eller mangler?
Avatar billede zips Juniormester
26. juni 2010 - 23:08 #9
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2010 - 23:21 #10
Ja - hvad skal man sige, med kommentar #2 troede jeg den var nede på 0 men med så mange fejl kan du slet ikke være sikker på noget som helst i nogen browsere.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
26. juni 2010 - 23:37 #11
Fejlene er jo primært links og det kan jeg jo umiddelbart ikke ændre....
Avatar billede keysersoze Guru
26. juni 2010 - 23:49 #12
hvorfor ikke? ændre & til & og så er de fejl klaret - men der er nu også reele fejl, se fx Line 76, Column 1271.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
27. juni 2010 - 12:40 #13
oki, men  kan man godt have & i et link uden der så opstår fejl?
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 12:57 #14
ja - ellers foreslog jeg det ikke.
Avatar billede bodyguard Nybegynder
27. juni 2010 - 13:09 #15
Hehe super :)
Avatar billede bodyguard Nybegynder
27. juni 2010 - 16:11 #16
Så skulle det sidste være på plads... Tusinde tak for din hjælp, det spiller bare MAX...
Avatar billede keysersoze Guru
27. juni 2010 - 16:20 #17
Du har stadig 105 fejl?
Avatar billede bodyguard Nybegynder
27. juni 2010 - 16:27 #18
Ja, men dem er jeg i gang med :)
Avatar billede bodyguard Nybegynder
27. juni 2010 - 17:18 #19
Nu er jeg nede på 13 fejl og jeg kan ikke få styr på de sidste... Lidt hjælp?
Avatar billede zips Juniormester
27. juni 2010 - 18:25 #20
Denne i linje 75 border="0"><tr></tr></table> skal sikkert være border="0"></td></tr></table>

I linje 105 har du denne <span class="secTextNoBorder" style="text-align: justify;"> som ikke bliver afsluttet

Denne <center> er deprecated, brug margin: 0 auto; men en bredde på dit indhold.