Avatar billede elm Nybegynder
21. juni 2010 - 10:22 Der er 7 kommentarer

Kalde en menu fra en anden fil .

Lyder måske kryptisk :-)

Men jeg har en index.htm og jeg har en menu.htm hvor selve menuen ligger, så for at ikke skal ligge selve menuen ind på alle sider, så ville jeg gerne have det sådan at man måske på en eller anden måde kunne kalde menuen men en lille stump kode...

Men  kan man det ? eller er der den rigtige måde at gøre det på?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 10:35 #1
dit site skal understørre 'server site include'
og så - der hvor menuen skal være i koden - sætter du bare
<!--#include file="minmenu.htm"-->
Avatar billede elm Nybegynder
21. juni 2010 - 11:36 #2
Hmmm, ser ikke ud til at virke, min side ligger hos one.com og skulle mene at de understøtter det, eller jeg misforstår måske? er det min side der skal udenstøtte "server site include"?
Avatar billede claes57 Ekspert
21. juni 2010 - 12:21 #3
one.com har en chat-support - hør, om de har SSI
'skulle mene' er ikke godt nok.
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
21. juni 2010 - 23:41 #4
One Support:

Arjun: Thank you for using One.com 24/7 Interactive Online Support. How may I assist you?
you: Hey, is SSI enabled on my website?
Arjun: Hi
Arjun: Yes it is enabled :)
you: Thank you, that is all.
Arjun: The file that has the SSI commands must have the extension .shtml or .php.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2010 - 10:36 #5
dvs:
omdøb din index.htm til index.shtml
og lav en nu index.htm, der kun indeholder 3 linjer:
<html><head>
<meta http-equiv="refresh" content="0; URL=index.shtml">
</head><body></body></html>

så vil det virke.
Avatar billede Rebjorn Nybegynder
22. juni 2010 - 10:47 #6
Jeg tror nu at hvis du bare har en index.shtml bruger one den som forside.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. juni 2010 - 11:29 #7
index.htm er kun for at give andre, der evt linker til siden, en chance. Selvfølgelig retter man internt på sitet sine links igennem til index.shtml.