Avatar billede mbl Novice
20. juni 2010 - 17:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Filter for en forespørgelse i en formular

Jeg har en formular som henter data via en forespørgelse.

Når jeg henter data første gang skal jeg gerne have alle data.

Hvis jeg så vælger en tekst i en dropdown boks jeg har i min formular skal den kun hente de data der hører til dette område eks "1"

Hvad skal der stå i dropdown boks når den skal hente alle data.
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2010 - 17:39 #1
Når du vil hente alle poster, skal du blot have en SQWL sætning.

Hvis du vil filtrere efter et felt i formularen (alfanumerisk) kan du bnruge denne:

Me.Filter = "FELTNAVN = '" & Me!FELTNAVN & "'"
Me.FilterOn = True

Hvis du så igen vil se alle poster:

Me.FilterOn = False
Avatar billede mbl Novice
20. juni 2010 - 17:59 #2
Det der forvirre mig noget er hvor skal dette skrives.

Jeg har lavet noget igennem det værktøj "Expression builder" i min forespørgelse.

[Forms]![FM_Medlem]![Combo91]  "I denne har jeg boks har fast wildcard * for alle data"

[Forms]![FM_Medlem]![Combo60] "I denne har jeg boks har fast 1 tal for alle disse data"

Der kommer ingen data igennem. Men hvis jeg så vælger en af mine bokse og vælger "*" så kommer alle data og hvis jeg så vælger "1" så kommer tilhørende data.

Hvad har jeg gjort galt.
Avatar billede mbl Novice
20. juni 2010 - 18:07 #3
Hvis jeg kører forespørgelen manuel og taster Eks 1 i den spm boks der kommer og * kommer alle data frem. Hvorfor kommer de så ikke i min form???
Avatar billede mbl Novice
20. juni 2010 - 19:09 #4
Takker for hjælpen Lukker spm.
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2010 - 19:09 #5
De koder jeg har skrevet er i VBA. Så du skal arbejde i din formular ikke i forespørgsler.

Evt. kan du sende din db til:

mugs@mail.dk

som en 2003 og .zip fil. Så ser jeg på det senere.
Avatar billede mugs Novice
20. juni 2010 - 19:11 #6
Tak for point - Men fungerer det?
Avatar billede mbl Novice
21. juni 2010 - 22:49 #7
Ja, det var et problem med at jeg ikke kørt Me.Requery på det rigtige tidspunkt.

Takker for hjælpen.