Avatar billede theman1234 Nybegynder
20. juni 2010 - 13:52 Der er 9 kommentarer

Hjælp med internettet på min ubuntu.

Hej.
I går installeret jeg ubuntu med dual boot på min gamle computer. Altså så jeg både kan køre windows og ubuntu. Men mit internet virker ikke. Det er ikke wireless, det er bare lan og jeg tror det har noget med driveren at gøre til net kortet. Typisk når jeg har installeret windows, kan jeg først bruge internettet når jeg har installeret driveren til net kortet. Men den driver virker ikke på ubuntu. Jeg har prøvet at søge efter driveren til linux men uden held. Jeg har også prøvet med ndiswrapper/ndisgtk, men det virkede heller ikke. Jeg skal have internettet op at køre, da jeg skal have hentet opdateringer og installere driver til grafikkortet. Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede clb92 Nybegynder
20. juni 2010 - 15:50 #1
Jeg forstår ikke helt; er det trådløs eller kabel, der ikke virker?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
20. juni 2010 - 16:03 #2
det er kabel der ikke virker
Avatar billede clb92 Nybegynder
20. juni 2010 - 16:10 #3
Det er mærkeligt, for kabel kræver ingen speciel driver...

Hvis trådløs virker, så kan du vel opdatere den vej gennem, og se om det løser noget?
Avatar billede bmpi Nybegynder
21. juni 2010 - 08:01 #4
Som clb92 siger kræver det normalt ingen driver at forbinde til ethernet gennem kabel på Ubuntu.

Hvilket netværkskort har du?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
21. juni 2010 - 15:28 #5
det er et sis 190 10/100 eller sådan noget
Avatar billede bmpi Nybegynder
22. juni 2010 - 13:52 #6
Ok, der er ingen problemer med sis 190 i kernen, så problemet ligger på din PC.

Prøv at højreklik på netværksikonet og vælg Rediger Forbindelser.

Check at DHCP er slået, og ellers slå det til og fra. Hvis du kender en IP du kan bruge, kan du også prøve sætte en IP op manuelt, og se om du kan bruge den.

Mit gæt er, at det er din DHCP, der er et problem med.
Avatar billede theman1234 Nybegynder
12. august 2010 - 17:37 #7
tak for hjælpen begge hvis i vil have point så bare giv et svar
Avatar billede bmpi Nybegynder
12. august 2010 - 18:08 #8
Fik du løst problemet?
Avatar billede theman1234 Nybegynder
15. august 2010 - 17:33 #9
nej men jeg har slettet det nu det blev for besværligt men ellers tak for hjælpen alligevel