Avatar billede Leoking Nybegynder
20. juni 2010 - 13:28 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Har et "enter" problem til min database

Kunne ikke tilføje til databasen, fordi: You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '=' at line 2. Forespørgslen var UPDATE `billedebe` SET title='', beskriv='fuck nu af', tekst='tredje', billede='', tid='' WHERE id=.

^^ Dette er den fejl jeg får. Har ikke rigtig nogen idé om hvordan jeg løser problemet .

Her har jeg min kode fra enter.php:

<?php

//fejlhåndtering
ini_set('display_errors', 1);
error_reporting (E_ALL & ~E_NOTICE);

include('forbindelse.php'); //her sættes forbindelsen

$minQuery = "UPDATE `billedebe` SET title='{$_POST['title']}',
beskriv='{$_POST['beskriv']}', tekst='{$_POST['tekst']}', billede='{$_POST['billede']}', tid='{$_POST['tid']}' WHERE id=".$_GET['id'];

//udføre forspørgelsen
if (mysql_query ($minQuery)) {
print '<p>Det blev tilføjet databasen.</p>';

header("location:admin.php");

}else{
print "<p>Kunne ikke tilføje til databasen, fordi: <b>". mysql_error() ."</b>. Forespørgslen var $minQuery.</p>";

}

mysql_close();

?>

Nogen der har en idé til løsningen ?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2010 - 14:22 #1
Det lyder som om $_GET['id'] er tom, hvilket giver en SQL fejl.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2010 - 14:23 #2
Du skal nok teste på om der er angiver en id og gøre noget andet hvis der ikke er.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. juli 2010 - 22:54 #3
Kommet videre?
Avatar billede Leoking Nybegynder
28. marts 2011 - 16:42 #4
løst
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2011 - 16:49 #5
Og loesningen var??