Avatar billede tetrix Nybegynder
20. juni 2010 - 01:07 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

File transfer på tekst-protokol - #2

Hej igen,

Nu da jeg fandt ud af at jeg bare kunne encode mine filer med base64 for at sende dem over tekst protokol, kan jeg ikke længere måle hastighed under overførslen m.m. (ligesom jeg kunne med binær protokol).

Så hvordan kan jeg sende filer over tekst-protokol, men på samme tid holde øje med hvor meget der er overført? Er det overhovedet muligt?

Tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2010 - 03:23 #1
Det er vel nemt at regne ud.

X binære bytes -> Y printable bogstaver -> X binære bytes

Y = 4/3 * X
Avatar billede tetrix Nybegynder
20. juni 2010 - 14:29 #2
Det jeg mente var, at jeg i min binære datastream sendte chunks af filen, mens jeg med base64 encoder det hele og sender, hvilket ender i en stor packet.

I den binære del kan jeg dermed holde styr på hvor meget der er sendt, med base64 kan jeg ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2010 - 14:51 #3
Du kan da også godt både encode og sende base64 i chunks.

Chunks skal være multipla af 3 binært og multipla af 4 encoded.
Avatar billede tetrix Nybegynder
20. juni 2010 - 19:11 #4
Det var også det jeg havde tænkt mig, ville bare lige se om der var nogle andre og bedre måder. ;-)

Hvis jeg nu laver en file-transfer class e.l., giver hver transfer en form for ticket, sender base64 encodede chunks og til sidst en "end of file" packet, tror du så det vil virke? ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2010 - 19:36 #5
Du kan bruge EOF marker.

Men du kan også starte med at sende antal chunks eller bytes.
Avatar billede tetrix Nybegynder
20. juni 2010 - 23:15 #6
Jeg tror jeg holder mig til EOF, men holder på samme tidspunkt styr på størrelsen, så jeg kan tjekke om noget er gået tabt.

Smid et svar for din assistance/vejledning. ;-)
Avatar billede arne_v Ekspert
20. juni 2010 - 23:23 #7
svar