Avatar billede george Nybegynder
19. juni 2010 - 16:51 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Data fra anden hjemmeside

Dette er måske et dumt spørgsmål, men når man jo ikke bedre bliver man nødt til at spørge :)

Er det på nogen nogen måde muligt at 'hente' data fra en anden hjemmeside? Enten via den html side der er genereret eller på anden måde?

Jeg ville gerne have fat i nogle af de tal man kan se på siden her(det er kun et billede)
http://bit.ly/dpxddU
Avatar billede zynzz Praktikant
19. juni 2010 - 17:16 #1
Ja det kan man sagtens, måske der kan være ophavsregler...

Du kan bare bruge:
file_get_contents()
http://dk2.php.net/manual/en/function.file-get-contents.php

og
preg_match_all()
http://dk2.php.net/manual/en/function.preg-match-all.php
Avatar billede zynzz Praktikant
19. juni 2010 - 17:19 #2
Forklaring:

file_get_contents() henter hele kildekoden...

preg_match_all() finder alle de ting du ønsker at hente i kildekoden, via. et reg exp...
Avatar billede george Nybegynder
19. juni 2010 - 19:29 #3
Tak zynzz,

Kender du nogle gode links hvor jeg kan finde noget kode der indeholder det du har bekrevet ovenfor?
Avatar billede showsource Seniormester
20. juni 2010 - 07:49 #4
http://dk.php.net/manual/en/ref.filesystem.php

er da et godt sted at starte :O)
Avatar billede george Nybegynder
20. juni 2010 - 10:10 #5
Tak showsource.

Jeg har været lidt ud og kigge efter kode og fandt ud af at man rent faktisk skal bruge noget der hedder "libcurlemu".

file_get_contents() is a function use to read an entire file to a string. It is occasionally use as a convenient function to retrieve web pages from remote servers in trivial PHP scripts.

However, some web servers has disabled the URL retrieving capabilities in file_get_contents() function for security reasons, this caused scripts written with this function throws out an error which can render the whole web application useless in that particular web server.

To remedy this, you can replace file_get_contents() function with PHP cURL calls. Here's how you can do this.

Before
file_get_contents

After
CURL solution

Although the cURL version seems to be a little bit longer, it is guaranteed to work across servers which place restriction on file_get_contents() and file() function. The use of libcurlemu ensures that the script can work even on a server which doesn't have the PHP CURL extension, which makes this a universal solution for retrieving remote web content from PHP application.

http://phpcode.mypapit.net

Du skal lige svarer zynzz så du kan få dine points.

Tak for hjælpen begge to.
Avatar billede zynzz Praktikant
20. juni 2010 - 14:04 #6
Her er et svar...
Avatar billede george Nybegynder
23. juli 2010 - 20:32 #7
svar