Avatar billede Slettet bruger
19. juni 2010 - 14:30 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Ajax - opdater div

Jeg har lavet et "kommentarfelt" med ajax, hvor man kan skrive en kommentar til de film, som jeg har lavet. Den virker helt fint.

Det eneste problem er, at man skal opdatere siden igen for at kunne se sin kommentar, man lige har skrevet.

Så jeg ville spørge, om man ikke kan gøre sådan, at den går ind og opdaterer den div, som indeholder alle kommentarene, uden at HELE siden opdateres.

ps: hvis HELE siden opdateres starter filmen jo selvfølgelig forefra, og det er ikke sjovt for brugeren. ;P

Kasper
Avatar billede tjens Nybegynder
19. juni 2010 - 16:38 #1
Jo, det kan du sagtens.

Men da du allerede bruger Ajax, og da opdatering af et element på skærmen er det typiske eksempel i Ajax-tutorials på nettet, ved jeg ikke lige hvor du går i stå?
Avatar billede woodydrn Nybegynder
19. juni 2010 - 17:08 #2
<div id="kommentar">
<p>bla bla her er første kommentar</p>
</div>

<textarea id="tekst"></textarea>

<input type="button" onclick="tilfoej_kommentar()">

function tilfoej_kommentar() {

var tekst = $("#tekst").text();

$.get("tilfoej.php?tekst="+tekst, function(data) {
    $("#kommentar").append(tekst);
});

}

etc...
Avatar billede woodydrn Nybegynder
19. juni 2010 - 17:09 #3
.append("<p>"+tekst+"</p>") ...
Avatar billede woodydrn Nybegynder
19. juni 2010 - 17:18 #4
Jeg ved ikke lige hvorfor jeg troede du brugte jQuery, men det er det jeg har brugt her ;)