Avatar billede kometen79 Nybegynder
19. juni 2010 - 05:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Optimering af database kald

Hej Eksperter,

Jeg bruger det samme database kald mange gang på samme side, det er der forskel på hvor mange poster jeg trækker (top 10 & top 20 osv.) ud - siden er ret tung, så tænkte om der er en smart måde hvorpå man kan optimere, så den måske laver et kald, som man bruger vi en funktion eller lignenede.
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2010 - 08:46 #1
lav en SQL der dækker alle kald, læg data i et array vha getrows() og løb dit array igennem når du har behov for data;

http://www.w3schools.com/ado/met_rs_getrows.asp
Avatar billede kometen79 Nybegynder
19. juni 2010 - 08:54 #2
Ok, kan du give et eksempel og vil det give noget optimering for alvor? Min side er temmelig langsom :)
Avatar billede keysersoze Guru
19. juni 2010 - 09:02 #3
http://www.4guysfromrolla.com/aspfaqs/ShowFAQ.asp?FAQID=190

Enhver minimering af databasekald kan let være en optimering - men er du i tvivl om hvor det går langsomt så må du undersøge det nærmere i stedet for at lede i blinde. Udskriv fx nogle timestamp variabler rundt omkring i din kode og se hvor de går langsomt.
Avatar billede kometen79 Nybegynder
13. juli 2010 - 09:40 #4
Smider du et svar?
Avatar billede keysersoze Guru
13. juli 2010 - 18:30 #5
svar.