Avatar billede larsen45 Juniormester
18. juni 2010 - 08:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

asp sortering menu fra mysql database

Hvordan kan man i asp lave 3 sorterings links i toppen.

Mærke | Nyeste | Pris |

Når man klikker på mærke skal udtræk sortere efter varer mærke abcd osv alfabetisk.
Når man klikker på Nyeste skal udtræk ske efter dato.
Når man klikker på pris skal udtræk ske efter billigste pris først.

Hvordan klarer man det???
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
24. juni 2010 - 09:21 #1
du laver link til samme side som du er på, og så med ?sort=1
og det næste link med ?sort=2
osv..

og så i din asp kode hvor du henter varene har du nok noget i stil med

Select * from varer .....

lige oven over der laver du ...

<%
if request.querystring("sort")="1" then order=" ORDER BY mærke-feltnavn-i-databasen"
if request.querystring("sort")="2" then order=" ORDER BY dato-feltnavn-i-databasen DESC"
if request.querystring("sort")="3" then order=" ORDER BY pris-feltnavn-i-databasen"
%>

og så i slutningen af din select tilføjer du &order
Avatar billede larsen45 Juniormester
03. september 2010 - 16:51 #2
Kunne ikke lige bruge løsningen, jeg lukker.