Avatar billede scooterDK Nybegynder
18. juni 2010 - 08:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

$query = mysql_query("SELECT * FROM $data") or die(mysql_error()); - kan dette lade sig gøre

Hej venner

er dette ikke en lovlig kald til en database. ?

$query = mysql_query("SELECT * FROM $data") or die(mysql_error());

Det jeg gerne vil er at hente fra en tabel i en database hvor jeg har 4 ens opbygget tabeller men vil udfra en dropmenu hente fra den valgte database.
Avatar billede intenz Novice
18. juni 2010 - 08:58 #1
Så længe $data indeholder navnet på en tabel er der ikke nogen problemer med det kald. Hvis $data indeholder alt andet, end et eksisterende tabel navn vil kaldet fejle.
Avatar billede scooterDK Nybegynder
18. juni 2010 - 08:58 #2
</form></td>
    <td width="23">&nbsp;</td>
    <td colspan="4">
    <?  if(isset($_REQUEST["data"]))      {    $data = $_REQUEST["data"];          }
        if(isset($_REQUEST["bib"]))      {    $bib = $_REQUEST["bib"];            }
          if ($data < '1'){"";}
else
{?>
    <form id="form1" name="form1" method="post" action="">
      <table width="877" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>
          <td>&nbsp;</td>

  -----> em masse tabeller <-----

        <tr><?          $query = mysql_query("SELECT * FROM $data") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$over = $row["over"];
  $img_1 = $row["img_1"];

  ?>
Avatar billede scooterDK Nybegynder
18. juni 2010 - 08:59 #3
ok ,røver lige at gennemgå siden igen
Avatar billede scooterDK Nybegynder
18. juni 2010 - 09:09 #4
kan ikke finde fejlen :

start af side :

<?php
include_once("../config.php");
checkLoggedIn("yes");
$login_1=$_SESSION["login"];
$data = "image_vogne"; // sætter en fast variabel
?>

Link hvor jeg sender ny data frem :

<p class="style4"><a href="R_image_list.php?data=image_res;bib=res">Reservedele</a>

Her henter jeg variablerne :

<?  if(isset($_REQUEST["data"]))      {    $data = $_REQUEST["data"];          }
        if(isset($_REQUEST["bib"]))      {    $bib = $_REQUEST["bib"];            }
    ?>

Her trækker jeg data ud af databasen :

<?          $query = mysql_query("SELECT * FROM $data") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$over = $row["over"];

Kan ikke se hvor jeg fejler, jeg får følgende frjl ved en hal
vist side, toppen af siden bliver vist...

You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near ''jan1' at line 1
Avatar billede scooterDK Nybegynder
18. juni 2010 - 09:23 #5
Kan det være at jeg først sætter en variabel, og dernæst forespørg på en variabel som ikke er genereret endnu ??

hvor siden henter den sidste variabel"den nederste" og derfor aldrig modtager en variabel.

kan man så ikke bruge en IF sætning såsom :

if ($data < '1'){"";}
else
{?>
<form id="form1" name="form1" method="post" action="">
      <table width="877" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
        <tr>

nogle tomme tabeller

<?          $query = mysql_query("SELECT * FROM $data") or die(mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_array($query)) {
$over = $row["over"];

Men har prøvet og får stadig samme fejl.......
Avatar billede scooterDK Nybegynder
18. juni 2010 - 09:27 #6
ok fandt fejlen , det havde ikke noget at gøre med mine kald, men derimod men en af mine menuer ! ! ! ---- S O R R Y ----