Avatar billede nomisdk Nybegynder
17. juni 2010 - 20:39 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Undgå dobbelt import?

Hej

Jeg er igang med at bakse en access database sammen og i den forbindelse har jeg lavet en funktion som importere data fra en csv fil.

Jeg vil gerne udelukke at der kan ske dobbelt imports.

Hvordan gør jeg det?

Eksempel på hvordan dataen i csv filen er:
Dato;Tekst;Beløb

Fx:
29-04-2010;Hans;800
29-04-2010;John;400

Min import kode ser således ud:
Private Sub Kommandoknap0_Click()

Dim strFil As String
Dim strPath As String

strPath = "c:\import"

strFil = InputBox("Fil navn!:", "Import af fil", "Skriv her")

strFil = strPath & strFil & ".csv"

DoCmd.TransferText acImportDelim, "ImportFunktion", "Postereringer", strFil, False, ""
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2010 - 20:52 #1
vil du sikre dig mod dobbelt-kørsel af en fil, eller - hvis en kørsel gentages, at der fortsættes efter seneste post?

I første fald skal du gemme filnavn, og forhindre, at den køres igen.

I andet fald skal du læse poster en for en, og hvis dato og navn er ens, så gå videre til næste post uden at opdatere. Det er så nok lettest at køre filen ind i en tom database, og flette den med den oprindelige.
Avatar billede nomisdk Nybegynder
17. juni 2010 - 20:57 #2
Nej, det er mere at i min cvs fil kan der stå noget som allerede er importeret og så noget som der ikke er importet.
Så det jeg vil er at den kun skal importere det hvis det ikke findes allerede i min tabel.

Kan du komme med et eksempel på hvordan jeg først importere den i en tabel, og så fletter de nye over i den oprindelige?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. juni 2010 - 21:31 #3
jeg ville importere det 'as is', og så i access have en 'forespørgelse' der finder dubletter - og så via denne rydde op.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2010 - 22:59 #4
i din tabel laver du et samlet indeks på alle 3 felter!~)