Avatar billede kleindk Nybegynder
17. juni 2010 - 10:47 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Makro - gå til kolonne F, bliv i samme linie

Jeg har brug for en simpel makro som kan flytte active celle til f.eks. kolonne F, men blive i samme række.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2010 - 10:53 #1
Sub flyttilkolonneF()
Dim aktuelleRække As String
    aktuelleRække = ActiveCell.Row
    Range("F" & aktuelleRække).Select
End Sub
Avatar billede kleindk Nybegynder
17. juni 2010 - 11:19 #2
Det virker bare rigtig godt, men jeg har følgende problem:

Mit regneark er frosset til og med kolonne E. Når jeg med din makro spinger til kolonne F (eller en anden kolonne) skal denne kolonne vises som den første efter kolonne E. Hvis jeg med din makro springer til kolonne AA skal kolonne AA vises lige efter kolonne E. Kan du også klare den?
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2010 - 12:07 #3
Eksempel 2:

Sub flyttilkolonneF()
Dim aktuelleRække As String
    aktuelleRække = ActiveCell.Row
    Range("AA" & aktuelleRække).Offset(0, 5).Select
End Sub
Avatar billede kleindk Nybegynder
17. juni 2010 - 13:07 #4
Hej supertekst
Jeg prøver lige at forklare det lidt bedre.

Med offset(0,5) flytter du den aktive celle 5 pladser til højre. Det har ingen indflydelse på hvilken kolonne der står først (efter de frosne kolonner).
Hvis jeg aktiver din makro skal min aktive celle blive i rækken men springe til den angivne kolonne. Samtidig skal den angivne kolonne være den første kolonne efter det frosne eks. kolonne F.
Hans
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2010 - 13:21 #5
Når jeg udfører ovennævnte makro så står kolonne AA lige efter kolonne E.

Du er velkommen til at sende din fil. @-adresse under profil.
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2010 - 13:34 #6
OK - der skulle lige en mere "offset" til
så skulle den være universel.

Sub flyttilkolonneF()
Dim aktuelleRække As String
    aktuelleRække = ActiveCell.Row
    Range("CC" & aktuelleRække).Select
    ActiveCell.Offset(0, 5).Select
    ActiveCell.Offset(0, -5).Select
End Sub
Avatar billede kleindk Nybegynder
17. juni 2010 - 15:27 #7
Hej supertekst
Jeg kunne ikke få dine offset til at virke, men jeg har løst det med en  ActiveWindow.SmallScroll ToRight:=10.
Tak for hjælpen - send mig et svar for point.
Hans
Avatar billede supertekst Ekspert
17. juni 2010 - 16:55 #8
Ok - blot det virker & selv tak