Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. juni 2010 - 09:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Forsøg på at installere java

Jeg vil gerne prøve at skrive java til symbian systemet, og har derfor hentet Eclipse, EclipseME plugin og javame SDK 3.0 som skulle gøre det muligt at programmere til symbian.
Problemet er, at under installationen af javame sdk, vil den have have fat i en jdk installation som den ikke kan finde selv.

Er Eclipse ikke en JDK?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 13:52 #1
Eclipse er et udviklingsværktøj

JDK fungere ligesom et SDK...

Kig her for download placering:
http://wiki.forum.nokia.com/index.php/Installing_Java_ME_development_tools_for_S60
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. juni 2010 - 19:25 #2
Kan jeg ikke få en god forklaring på hvad forskellen er på jdk, ide og sdk, og hvorfor man skal have alle tre for at programmerer jave til symbian styresystemet?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 19:35 #3
JDK (Java Development Kit) gør det muligt at lave kode om til programmer. Er kun nødvendig for at kunne lave det med java

SDK (Software Development Kit) igen i stil med ovenliggende. er nødvendig i samme grad.

IDE (Integrated Development Environment) er en hjælper til at skrive kode, den indeholder en debugger der gør det muligt hurtigere at finde fejl i koden. Den er ikke nødvendig (men er en MEGET stor hjælp)
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. juni 2010 - 21:10 #4
ok, så man kan sige at netbean er som et værksted og jdk er værktøjerne til at lave java programmer. SDK er så nogle ekstra værktøjer til at lave java programmer, der kan virke på Symbian platforme?

Men hvorfor installerer jdk, når man bare skal bruge sdk s60 fx.?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 21:19 #5
Ja faktisk.

Java kræver JDK for at kunne laves om til kode der kan køres på en s60 mobil.

Det er bare et krav.

det er jo JAVA Development kit, så det er jo et krav når man skal arbejde med java
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. juni 2010 - 21:37 #6
Så sdk s60 fx. indeholder også en compiler, der kan oversætte til et sprog symbian s60 kan forstå?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 21:42 #7
Noget i den stil vil jeg tro
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. juni 2010 - 21:50 #8
Jeg kan også prøve at sammenligne med noget jeg kender lidt til.

Netbean, Eclipse = Visual Studio

JDK = .NET Framework SDK

Symbian S60 SDK = Windows Mobile

eller er sammenligningen helt forkert?
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 21:58 #9
Det er nogenlunde rigtigt. SDK er ikke det samme som et styresystem. Det er bare nogle resurser der gør det muligt at lave program til et styresystem.

Så det vil være det samme som Windows Mobile SDK
Avatar billede luke2009 Nybegynder
17. juni 2010 - 22:02 #10
ok, tak. tror jeg har fat på det nu.

Du må gerne lægge svar, hvis du vil have pointene.
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
17. juni 2010 - 22:05 #11
Yes