Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
22. juli 2001 - 14:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Satellit problemer

Hej

Jeg har lige fået satellit op at køre, men det virker ikke helt som det skal! Jeg har abonnement ved Europe Online.

Når det hele er installeret lægger der sig et program der hedder Fazzt Recieve eller lign. som skulle være det program som modtager alle de filer man har valgt at hente (fra Europe Onlines Download Centre)

Men problemet er bare at den ikke henter noget overhovedet. Filerne lægger sig godt nok ind under \"Selective Reception\" men de bliver aldrig overført...

Er der nogen der har et forslag til hvad jeg kunne have gjort galt??
Avatar billede kapla Nybegynder
22. juli 2001 - 14:51 #1
Prøv at skift til en anden transponder
Avatar billede kapla Nybegynder
22. juli 2001 - 14:52 #2
Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
22. juli 2001 - 14:53 #3
kapla0>> når jeg logger ind på hjemmesiden vælger jeg transponder 113 - men har også forsøgt med transponder 103...
Avatar billede kapla Nybegynder
22. juli 2001 - 14:58 #4
103 12461 27500 Horizontal
113 12633 22000 Horizontal
114 12640 22000 Vertical
115 12662 22000 Horizontal

Prøv at vægle en af dem hvis de er der
Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
22. juli 2001 - 15:01 #5
Jeg har forsøgt mig med 3 af dem, men det nytter ikke. Men jeg ved heller ikke om Fazzt Reciever programmet \"ved\" at jeg skifter transponder inde på hjemmesiden...
Avatar billede kapla Nybegynder
22. juli 2001 - 15:01 #6
Avatar billede kapla Nybegynder
22. juli 2001 - 15:03 #7
Nede i bunden af det link hef skrev er der en vehjledning til at sætte fazzt programmet op
Avatar billede kapla Nybegynder
22. juli 2001 - 15:04 #8
1. How do I receive Europe Online\'s service?

Europe Online uses several transponders on the ASTRA satellite fleet at 19,2° East. The table below provides a good starting point to receive the service.

Satellite position  19,2 ° East  19,2 ° East  19,2 ° East  19,2 ° East
Receive frequency  12.63325 GHz,
Transponder 113
ASTRA 1G  12.640 GHz,
Transponder 114
ASTRA 1G  12.66275 GHz,
Transponder 115
ASTRA 1G  12.461 GHz,
Transponder 103
ASTRA 1F
Polarization  Horizontal  Vertical  Horizontal  Horizontal
Decoding rate  5/6  5/6  5/6  3/4
Symbol rate  22 MS  22 MS  22 MS  27,5 MS
Active PIDs  0x200 IP unicast, 0x311,
0x312, 0x411 IP multicast (Hex)  0x200 IP unicast, 0x311,
0x312, 0x411 IP multicast (Hex)
LNB LO  10.6 GHz  10.6 GHz  10.6 GHz  10.6 GHz

You need a system prepared to receive ASTRA\'s higher band (11,70 GHz - 12,75 GHz). This is normally achieved by a digital LNB with local oscillator switching capabilities (9,75 GHz or 10,60 GHz). You could also use a standard LNB as long as the L-Band frequency matches the input frequency range of the receiver (normally 950 MHz - 2150 MHz, i.e. LNB LO = 10.0 GHz -> L-Band frequency = 1836,50 MHz).

2. How do I know my receiver is tuned to the right satellite channel ?

Check the lock information provided by your receiver or receiver board. You must NOT continue in setting up the receiver details (i.e. IP address, active PIDs) until you do receive the satellite signal properly.

3. How do I set up the system to receive data ?

The Europe Online Broadband service sends IP-unicast information via one specific program identifier (PID) on all transponders. PID value 0x200 (hex) or 512 (dec) is used to carry data inside the MPEG II transport stream. The transport mechanism complies with standard EN 301 192, multiprotocol encapsulation (MPE). Make sure MPE is enabled for this PID.
Channels (streams and downloads) are provided via IP-multicast. The system will recognize the necessary address settings at IP level. For card setting please refer to our card specific settings.

4. How do I access the Internet ?

To acces the internet you need a connection by an Internet Service Provider (ISP). In general this will be done via your telephone line.

5. How do I switch from one transponder to the other?

You\'ll find all information here, with a detailed example.

If you use the Europe Online card delivered with the Europe Online Entertainment box please select the transponder at the TV application (EuroTV).

6. Important information for trouble free downloads (Fazzt Remote Station Driver Configuration).

Please bear in mind and follow these settings when you have downloaded the Fazzt Remote Station Software and Key:

Close all communication software.
Press the START button.
Select Programs, then Fazzt Remote Station --> Configuration
Click Permanent Channel.
Set multicast address to 239.0.4.17.
Select IP (Multicast High Performance).
Make sure the port address is set to 9000.
Click OK to save changes.
Now you are able to enjoy our service and get any downloads we offer.
Avatar billede hjorth_2001 Nybegynder
31. juli 2001 - 13:02 #9
Hej Mantadoktor !
Jeg står også selv og overvejer at købe satellit internet. Har du tjecket at din LNB er digital og kan modtage digitale signaler over 10.600 Ghz ?

H. Peter
Avatar billede hjorth_2001 Nybegynder
05. august 2001 - 20:59 #10
Hej igen ! Ja, undskyld jeg sådan ævler, men jeg ville gerne høre om du fik det til at virke, da jeg selv skal til at have det. Så send bare en
mail: Peter.Hjorth@Get2net.dk !!
Avatar billede mantadoktoren Nybegynder
05. august 2001 - 21:59 #11
Tja der var ingen spørgsmål, kun kommentarer så jeg tager selv pointene igen...
Avatar billede hjorth_2001 Nybegynder
06. august 2001 - 11:52 #12
Du misforstod mig ! Det var ikke fordi jeg ville have de snollede points ! Dem er jeg ligeglad med.

Faktisk ville jeg gerne tale med en der har fået satellit internet og få en seriøs snak om fordele og ulemper, og om det er værd at købe.

Så skriv bare til : Peter.Hjorth@Get2net.dk eller
på ICQ: 62132781 .

H. Peter