Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. juni 2010 - 20:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]:

Jeg har gigahost som udbyder og har nu på http://www.ferieboligsiden.dk haf t denne fejl i et par dage

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: User thomaspape already has more than 'max_user_connections' active connections in /home/www/ferieboligsiden.dk/database_connection.php on line 17

Warning: mysql_select_db(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /home/www/ferieboligsiden.dk/database_connection.php on line 19
User thomaspape already has more than 'max_user_connections' active connections

Er det gigahost der har et problem eller mig ?

vh Thomas
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2010 - 20:47 #1
Husker du at lukke dine forbindelser efter brug ?
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. juni 2010 - 21:00 #2
Hvad mener du med at lukke mine forbindelser ?

vh Thomas
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2010 - 21:22 #3
Har en mysql_close() på siden efter du er færdig med at lave SQL kald ?
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. juni 2010 - 21:54 #4
Dette er en del af den sidste streng

= mysql_select_db($dbname,$mysql) or die(mysql_error());

?>

... der står jo intet om mysql close !!

Men er det ikke min udbyder gigahsot, der skal åbne op igen - eller er der noget jeg selv kan gøre ????
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2010 - 21:58 #5
Hvordan ser linie 17 ud ?

Okay, men nederst på din side sørger du for at lukke forbindelsen til mysql serveren således at der ikke ligger en "inactive" connection og kun venter på at lave timeout ?

Det kan løses med at lave:

mysql_close(); lige før din sidste ?>
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2010 - 22:00 #6
Men du skal nok anmode om at Gigahost lige kigger på om der ligger nogle meget gamle connections som der ikke er lavet timeout.
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. juni 2010 - 22:03 #7
Her er hvad der står i database_connection.php - jeg har sat x´er i password m.v.

<?php

//db login

$host = 'mysql6.gigahost.dk';

$user = 'xxxxxx';

$pass = 'xxxxxxxxxx';

$dbname = 'xxxxxxxxxxxx_ferieboligsiden';

//db connect

$mysql = mysql_connect($host,$user,$pass);

$db    = mysql_select_db($dbname,$mysql) or die(mysql_error());

?>

Men er der noget jeg selv kan gøre, eller skal gigahost ind over - jeg hører desværre intet fra dem - på de mails jeg skriver til deres support....
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2010 - 22:07 #8
Det eneste du kan gøre er at starte med at sikre at du lukker forbindelsen efter du har udført de mysql_query() som du har på siden således at forbindelsen bliver fri til den næste bruger.

Men jeg er usikker på om fejlen kan være udtryk for et type "ban" på mysql serveren.
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. juni 2010 - 22:09 #9
OK, ved ikke helt lige hvad du mener med det sidste type ban - jeg kan slet ikke komme ind på mysql via giga host admin modul - så er helt lost, og siden har været nede i 2 dage nu....
Avatar billede leif Seniormester
15. juni 2010 - 22:14 #10
Så har de enten en fejl eller som jeg siger at de har lavet et "ban" altså af en eller anden sagt at du ikke på logge på serveren.
Avatar billede thomaspape Nybegynder
15. juni 2010 - 22:18 #11
Jamen så er den nok blevet banned af en eller anden grund - men det mest irriterende er så at de intet gør at de ikke svarer på ens henvendelser
Avatar billede leif Seniormester
15. august 2010 - 00:49 #12
Kommet videre ?
Avatar billede thomaspape Nybegynder
18. august 2011 - 08:09 #13
ok