Avatar billede pestong Nybegynder
22. juli 2001 - 13:43 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

avi brænder program

på startsiden står der noget med at man kan bruge neroburning til at kopier avi filer til vcd men det kan jeg ikke og jeg har det nyeste
hvad skal jeg gøre ????
Avatar billede makse Nybegynder
22. juli 2001 - 13:44 #1
Du skal først konvertere AVI filen til et VCD/SVCD format.
Læs hvordan på www.vcdhelp.com
Avatar billede pestong Nybegynder
22. juli 2001 - 13:50 #2
jeg har ellers fået at vide at for at få den bedste kvalitet skal det brændes direkte i avi men hvilke program skal jeg bruge ????
Avatar billede makse Nybegynder
22. juli 2001 - 13:53 #3
Hvis du vil afspille filen i en DVD afspiller, kan du ikke bruge AVI/Divx formatet. Den skal først konverteres til Mpeg1/Mpeg2.
Hvis du skal afspille den på computeren, kan du bare brænde AVI filen, som en alm. data CD.

Læs mere om konvertering på http://www.divx-digest.com/articles/avi2mpeg1.html
Avatar billede pestong Nybegynder
22. juli 2001 - 14:08 #4
bliver kvaliteten ikke ringere når man konverter til mpeg
Avatar billede makse Nybegynder
22. juli 2001 - 14:10 #5
Ikke nødvendigvis. Det kommer an på hvilken kvalitet man vælger når man konverterer.
Men det kommer til at fylde mellem 2-5 gange mere.
Avatar billede pestong Nybegynder
22. juli 2001 - 14:14 #6
plads er intet problem men vil det sige at en film som fylder 700 mb i avi vil komme til at fylde 1,4-3,5 gb så kommer filmen jo til at fylde fra 2-5 skiver
Avatar billede makse Nybegynder
23. juli 2001 - 11:39 #7
Du skal nok regne med 3-5 skiver, når det er en 700MB Avi fil.
Avatar billede pestong Nybegynder
23. juli 2001 - 18:28 #8
jeg forsøgte i aftes at konverter en avi fil,med et af de programmer du foreslog (tmpgenc)men min pc stener når der mangler en lille times tid hvad gør jeg forkert ????
Avatar billede makse Nybegynder
23. juli 2001 - 19:07 #9
Hmm, det er et godt spørgsmål. Jeg har selv prøvet programmet et par gange, og det har været uden problemer. Har du rigeligt med harddiskplads?
Avatar billede pestong Nybegynder
24. juli 2001 - 15:10 #10
ja jeg har g gb tilbage på det drev,,,
kan det være noget med opsætningen ?
Avatar billede makse Nybegynder
26. juli 2001 - 14:19 #11
Hmm. Har du prøvet flere gange? Hvis der f.eks. er en fejl i AVI filen, kan det måske få den til at hænge sig.