Avatar billede masteraaen Novice
14. juni 2010 - 20:53 Der er 1 løsning

ASP bruger kan uploade billeder

Hej.

Jeg er ved at lave en admin-funktion til en bestemt bruger, der skal kunne uploade billeder fra sit eget drev og til et bestemt bibliotek på serveren.

Er der nogen, der har en stump kode, jeg kan bruge til det? Jeg er helt på herrens mark.

Kræver det nogen bestemt tiladelse på serveren, da det jo er brugeren, der skal uploade?

På forhånd mange tak.
Avatar billede keysersoze Guru
14. juni 2010 - 22:31 #1
ASP kan, som udgangspunkt, ikke uploade billeder i sig selv - du er nødt til at finde ud af hvilket tredjeparts uploadkomponent serveren understøtter. Når du har fundet ud af det kan du let finde færdige eksempler på komponentens hjemmeside.

Er der ingen komponenter tilknytter kan du lede efter "upload uden komponent" på activedeveloper.dk men første mulighed er bestemt den bedste.