Avatar billede guldfisken1982 Nybegynder
14. juni 2010 - 19:22 Der er 1 kommentar

Nas server Synology Ds210J Vs Canon MP610

Hej
Jeg har et problem med min printer, min printer er en canon mp610, og der er så printer, kopi, og scanner i.
Det virker så fint nok, hvis jeg har printeren tilsluttet min pc via usb ledning, men hvis jeg køre den over min nas server synology ds210j, så alle computere i huset skal kunne printe fra den, kan jeg ikke scanne, selv om computeren har fundet printeren, og installeret driveren til den, så kan jeg ikke scanne kun udskrive, windows siger der ikke er installeret en scanner, jeg har windows 7
Er der nogen der har været ude for dette?
Evt en bestemt driver man skal have installeret for at kunne scanne via sin printer?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
14. juni 2010 - 19:49 #1
Din scanner skal i så fald understøtte scanning over netværket - og det kan den næppe (jeg har ikke undersøgt specifikationerne, men det plejer den type printere ikke at kunne).

Når du har USB-kablet sat i, kører der en lille overvågningsagent, der hele tiden holder kommunikationen i live med scanneren, for at "høre" om der er noget der skal scannes. Den agent "lytter" på USB-porten. Den aner ikke noget om netværket, og kan derfor ikke komme i forbindelse med scanneren.