Avatar billede CasperCLR Nybegynder
14. juni 2010 - 07:34 Der er 4 kommentarer

eksport af excel i utf format "tegn om data

Hej eksperter,

Jeg skal bede om nogle inputs til at danne en tekstfil. Jeg har et regneark med 94 kolonner, som jeg skal have eksporteret i et bestemt format som hedder: "1","2","3",...,"94"

Desværre kan jeg ikke finde dette format, da CVS laver det som: 1;2;3;...;94.

Jeg er klar over at jeg kan få semikolon erstattet med komma via søg og erstat i tekstfilen, men hvordan får jeg hver værdi indrammet med ""?

Nogen der kan hjælpe? Kan det laves ved at lave det i Access eller andet?
Avatar billede supertekst Ekspert
14. juni 2010 - 08:38 #1
Ellers skulle der nok være en mulighed via VBA.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. juni 2010 - 10:20 #2
Er der tale om flere rækker?
Avatar billede jkrons Professor
14. juni 2010 - 10:21 #3
Hverken Excel eller Access kan gøre det, du ønsker.

Det nemmeste er nok at ændre med "søg og erstat" i tekstfilen.

Hvis du fx har 1;2;3;4 så søg efter  ; og erstat med ",". Så skal du bare sevl sætte de første og sidste anførselstegn.
Avatar billede supertekst Ekspert
14. juni 2010 - 10:30 #4
Nedenstående VBA-kode giver dette resultat:
"1","2","3","4","5","6","7","8","9","10"

Const sti = ""                  'justeres
Const antalkolonner = 10        'justeres
Public Sub xlsTILcsv()
Dim linje As String, værdi As String, komma As String
    linje = ""
    Open sti + "test.txt" For Output As #1
        For k = 1 To 10
            værdi = ActiveWorkbook.Sheets(1).Cells(1, k)    'fra række 1
            If k < 10 Then
                komma = ","
            Else
                komma = ""
            End If
            linje = linje & Chr(34) & værdi & Chr(34) + komma
        Next k
        Print #1, linje
    Close #1
End Sub