Avatar billede Unicco Nybegynder
13. juni 2010 - 16:21 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Opstart af website

Jeg er i opstart-fasen til et internet-firma, og vil gerne vide hvilket Webhotel der er Danmarks mest pålidelige (serverne kører upåklageligt, og dertilhørende...).

Der kommer (forhåbentlig) til at være en massiv trafik på websitet, og ønsker ikke at webhotellet skal sætte begrænsninger (siden skal IKKE blive langsommere proportionalt med brugerantallet).

Er ikke helt klar over hvilke koder (PHP/ASP,JAVA m.v) siden kommer til at kører med - men ønsker ligeledes IKKE at Webhotellet sætter begrænsninger hér.

Vil gerne hører nogle bud, og dertil forklaringer.

På forhånd tak.
Jimmi Nielsen.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2010 - 17:11 #1
Du skal starte enkelt - og www.web10.dk er gode og billige.
Sæt dig ind i wordpress - det er et gratis php-kodet system, som med udvidelser kan en masse (fx styre webshop, ejendomshandel, avis og meget andet).
Hos web10 klikker du bare få gange, og dit eget wordpress-system er sat op - herefter skriv tekst, og hent evt tilføjelser og design på nettet (der er en hel del gratis, og også noget, der koster en masse).
Avatar billede miss-g Seniormester
13. juni 2010 - 17:11 #2
Kig på Jay.net - der ligger mange af de store sider, og priserne er til at have med at gøre. God service, og sikkerhed osv. er i top.

Man kan placere sine egne servere, men mener også at man kan leje sig ind.
Avatar billede irve Praktikant
13. juni 2010 - 18:08 #3
Kig på http://www.dandomain.dk/default.asp?partnerID=669 de har alt mellem himmel og jord af Webløsninger.
Samtidigt er de stabile og billige.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2010 - 18:52 #4
dandomain er meget dygtige, men absolut ikke blandt de billige.
Wordpress hos dem koster 5 * prisen på web10.
Avatar billede Unicco Nybegynder
13. juni 2010 - 18:58 #5
Jeg er ikke interesseret i wordpress anyways. Det kodemæssige er alt for kryptisk til at et sølle program som wordspress kan håndtere det.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2010 - 20:43 #6
Du sidder bare og pisser os af - intet tilbehør til wp kan dit - og du laver det selv bedre. Så start på det. Hvis wp er sølle, så skal dit system lige godt oppe sig noget for at kunne slå de store wp-sites.
Jeg vil så godt være med til at promovere det til den tid... Der må jo være penge i det.
Avatar billede Unicco Nybegynder
13. juni 2010 - 21:04 #7
Spørger efter webhotel, efterspørger ikke et program der kan kode min side. Du svarer på et andet spørgsmål.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. juni 2010 - 21:50 #8
og igen - med web10 kan du skifte.
Men du må da vide med dig selv, hvad du vil/kan kode i - og det ville jo (alt andet lige) give et bedre bud på server.
Danmarks 'mest pålidelige' i windows/asp er nok yyy men til phpp/mysqp er det derimod xxx.
Avatar billede Unicco Nybegynder
13. juni 2010 - 21:59 #9
Du vil vel sige web10 til begge, ikk' sandt?
Avatar billede Unicco Nybegynder
13. juni 2010 - 22:07 #10
Kan ikke kode siden selv, men kan designe siden selv. Erko jeg har ingen anelse om hvad den pågældende / eller det pågældende firma ville finde smartest af programmere siden i. Siden skal indeholde en række funktioner, heriblandt;
- Brugerlogin
- Tilmelding af turneringer
- Pengeoverførsel Visa/m.v.
- C++ (MySQL) kommunikation mellem (tredjepart) eksterne programmer, og hjemmesiden.
- Venneetablering
- Opretning af venne-netværk
- Kommentations-funktion til alle nyheder

Kan web10 dette? Udfra hvad jeg har læst kan wordpress oprette blogs, hvilket ikke helt er hvad jeg søger.

Igen - svarer på noget der ikke har relevans for mit spørgsmål. Jeg ønsker blot at købe et domæne, som jeg ved med sikkerhed at jeg ikke kommer til at fortryde. (bindingsperiode m.v).
Avatar billede tsoelberg Nybegynder
13. juni 2010 - 22:25 #11
www.surftown.dk er det som jeg benytter mig af, er tilfreds med dem, og de lader os benytte .net :) - De ting der står på din liste har ikke så meget med domænet at gøre, men ham der skal programmere din side.. :)
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2010 - 09:46 #12
jeg ville bare lade navnet registrere hos dk-hostmaster, så det var på plads, og lade det være op til programmørerne om at vælge webhotel til den tid.
I hele opbygningstiden kan det laves lokalt, og testes hvis router har fast ip-adresse.
Når det hele er klart, så kendes behovet for plads og system, og der vælges webhotel.
Avatar billede Unicco Nybegynder
14. juni 2010 - 12:10 #13
Jah, det lyder som en perfekt idé.. Hvordan registrere man et domæne, og hvad er prisen så?
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2010 - 12:58 #14
det gør du også hos fx www.web10.dk
75kr til web10, og en årlig agift til dk-hostmaster
http://www.web10.dk/w2_domain.php?isaction=chk&pk=
udfyld med ønsket navn (fx mitsite og com i de to felter) og klik på videre ud for den viste med rigtig endelse. Gennemfør bestillingen uden hosting - du skal kun have registreringen.
Avatar billede Unicco Nybegynder
14. juni 2010 - 15:21 #15
Tak for det. Det er bestilt. 120DKK for et år. Smid et svar, så får du point.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. juni 2010 - 17:23 #16
de 120 er kun første år - derefter 45kr/år.
Hertil webhotel, når det bliver aktuelt.