Avatar billede badguy Nybegynder
14. maj 1999 - 00:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

indsættelse af %20 i stedet for space

jeg har lavet dette script:

problemet er at det ikke virker hvis jeg skrive flere ord i søgefeltet, så hvordan laver jeg et script der konverterer alle mellemrum til %20 ????

<HTML>
<HEAD>
    <TITLE>[Ingen titel]</TITLE>
<META NAME="Generator" CONTENT="Stone's WebWriter 2">
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
function search() {

searchWin=window.open("", "searchWin2", "resizable,scrollbars,width=400,height=300");
searchWin.document.write('<HTML>\n'+
'<HEAD>\n'+
'    <TITLE> Searching for: "' + document.forms.searchform.query.value + ' "... </TITLE>\n'+
'</HEAD>\n'+
'<FRAMESET FRAMEBORDER="0" FRAMESPACING="0" BORDER="0" ROWS="50,*" COLS="100%">\n'+
'    <FRAME SRC="search-urls.html" NAME="bannerad" SCROLLING="NO" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0" NORESIZE>\n'+
'    <FRAME SRC="' + document.forms.searchform.engine.options[document.forms.searchform.engine.selectedIndex].value + document.forms.searchform.query.value + '" NAME="ramme1" SCROLLING="NO" MARGINHEIGHT="0" MARGINWIDTH="0" NORESIZE>\n'+
'</FRAMESET>\n'+
'</HTML>\n' );
}
</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY BGCOLOR="White" TEXT="Black" LINK="Blue" VLINK="#660066" ALINK="Red">

<FORM NAME="searchform">
<INPUT TYPE="TEXT" NAME="query" SIZE="40">
<SELECT NAME="engine">
<OPTION VALUE="http://soeg.jubii.dk/res.asp?startnummer=1&soegeord=">Jubii</OPTION>
</SELECT>
<INPUT TYPE="BUTTON" ONCLICK="search()" VALUE="Search">
</FORM>

</BODY>
</HTML>
Avatar billede pingo Nybegynder
14. maj 1999 - 13:06 #1
str = "something is wrong"

newstr = str.replace(" ", "%20");

Sådan - ganske simpelt...
Avatar billede la Nybegynder
14. maj 1999 - 13:35 #2
Du bruger bare escape og unescape.

når du skriver: navn = escape(navn)
henter navn = unscape(navn)

Hilsen Lars
Avatar billede la Nybegynder
14. maj 1999 - 13:38 #3
Lidt mere info:

navn = "Lars Abrahamsen"
navn = escape(navn)

så bliver navn ="Lars%20Abrahamsen"

Avatar billede badguy Nybegynder
14. maj 1999 - 21:32 #4
tak for svarene...

jeg har valgt at bruge pingo's da det ser bedst ud at skrive det sådan...
Avatar billede martin Nybegynder
15. maj 1999 - 01:02 #5
Dette er kun et tip :-)

Udskift "%20" med et "+" - da + i en formular er ligemed space/mellemrum!

/Martin
Avatar billede badguy Nybegynder
22. maj 1999 - 04:14 #6
tak, men det giver ca. samme resultat