Avatar billede ftk Nybegynder
22. juli 2001 - 11:42 Der er 6 kommentarer

Hmmm!?

Jeg har en masse duplikerede MC nemlig figur1  helt op til figur49 som er blevet kopieret af den originale figur. I mit MC figur har jeg et tekstfelt med variablen navn, men nu skal jeg har gjort så den blir ændret til navn1 nå det henholdsvis er figur1 osv. Hvordan ???
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
22. juli 2001 - 12:03 #1
Huh? Forstår ikke helt hvad dit spørgsmål er. Du vil gerne lave et tekstfelt i dit MC med _name?
Så skal du lave et dynamisk tekstfelt og i variable kalde det _name.
Håber det er det du spørger om?
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. juli 2001 - 12:42 #2
Hvis vi antager at at dine duplikerede figurer, figur1, figur2,... figur49 optager de første 50 lag, så kan vi duplikere navn1, navn2,...navn49 i lag 51 til lag 99 ved at indlæse variablen navn forinden duplicateMovieClip kommandoen.

Du har i dine duplikerede figurMCer både variablen \'navn\' og MCen\'s Level

onClipEvent(load) {

//find et tomt lag
skipLevel = 50;
nyLevel=_level + skipLevel ;

//  fks figur9 skal blive til navn9
nytNavn = \"\" + navn + nyLevel;  // \"\" tvinger variablerne til streng

this.duplicateMovieClip(nytNavn,nyLevel);

// indsæt eventuelt din setProperty kommandoer her
}

Nu vil hver af dine 49 figurMCer duplikere sig selv med et nyt navn sammensat af variablen \'navn\' og _level

Husk at variablen navn skal allerede være til stede forinden, derfor bør du nok ikke bruge onClipEvent(load) hvis navn først bliver specificeret på et senere tidspunkt.

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
22. juli 2001 - 13:04 #3
Mit forrige script kopierer figur1 til streng(navnVariable)1,  figur2 til streng(navnVariable)2, osv.

Hvis du blot ønsker at lave 49 nye kopier af den originale figurMC kan det gøres på denne facon:

onClipEvent(load) {
  for (var nyLevel = 50; nyLevel < 99; nyLevel++) {
  mitNummer = nyLevel - 50;
  nytNavn = \"navn\" + mitNummer;
  duplicateMovieClip(\"figur\",nytNavn,nyLevel);
  // setProperty her
}

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
23. juli 2001 - 03:37 #4
Nåh...nu fatter jeg spørgsmålet!

Altså har du et dynamisk tekstfelt hvor du har navngivet variablen som \'navn\'.
Nu vil du gerne have at tekstfeltet viser \"navn1\" hvis det er MCen \'figur1\', \"navn2\" hvis det er MCen \'figur2\', osv.

Sæt/tilføj denne Action på din duplikerede \"figur\" MC

onClipEvent(load) {
  myName = \"figur\";
  myOffset = myName.length;
  myNumber = _name.substr(myoffset);
  newName = \"navn\"+myNumber;
  this.navn = newName;
}

Dette vil automatisk sætte teksten \"navn1\", \"navn2\", etc i den dynamiske tekst variabel i respektive MCer figur1, figur2, osv.

Husk at det er ligegyldigt hvad der måtte stå i selve tekstfeltet, men det er en forudsætning at variablen er navngivet som \"navn\" hvis dette skal virke.

Jeg har lavet en lille demo fil som viser et ubegrænset antal duplikerede MC\'er hvor den dynamiske tekst bliver ændret til \"navn1\", \"navn2\", etc.

Skriv til geo@lingoman.dk så vil jeg emaile den til dig

mvh geo
Avatar billede lingoman Nybegynder
25. juli 2001 - 10:54 #5
ftk >> Hvor bliver du af ?
Avatar billede lingoman Nybegynder
06. august 2001 - 14:15 #6
hmmm