Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 11:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

COUNTERSTRIKE PÅ EN ADSL 2MBIT FRA TDC

Vi har 20 PC-ere der skal sættes op til at spille Counterstrik på netttet. Normaltvis bestiller vi en 2Mbit \"Fastlinie\", men spørgsmålet er, om vi f.eks. kan køre CS med etc. 1 2Mbit ADSL pr. 4 maskiner, da dette ville være en væsentligt billigere løsning for os? Jeg kan forestille mig, at den indgående linie er nok til 4 pc-ere, men er 512kb udgående trafik, nok til at trække 4-5 pcere i CS? Håber på et hurtigt svar, da vi skal til at bestille :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 11:47 #1
Ja det er nok. Sålænge det er CS er 256 Kbit/sek nok til jer hver. I skal nok bare ikke have nogle downloads igang samtidig mens i alle spiller
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 11:48 #2
Når man spiller på netværk, er mængden af den data du modtager langt større end den din computer sender afsted, man kan nok stille det op og sige, at den sender 1/8, hvilket burde give dig mulighed for at sætte 8-10 spillere på nettet inden det begynder at lagge.
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 11:49 #3
Ovenstående svar fra min side kommer fordi jeg kender mange som har 256 ADSL som er en gal CS spiller......Hos dem kører det flydende. Nogle gange deler de enda flere (2-3) om en 256 og de siger at det for det meste også kører flydende der....
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 11:51 #4
maxxdigg > Lyder meget smukt det hele men den der 1/8 del. Er det en officiel en, eller en du lige har sjuset dig frem til ? ;o)
Avatar billede the_email Nybegynder
22. juli 2001 - 11:52 #5
Ja ja det er mere end rigeligt, jeg har 256/128 ADSL fra TDC, og jeg kan spille med 2-3 på den forbindelse alene.

Hvad er forskellen på Fastlinjen og ADSL, for hvis begge kører 2mbit er det vel billigst at vælge ADSLen, og også hurtigst for så får i jo en 8 eller 10 mbit forbindelse, men kan i bundle så mange ADSLer på samme sted, det kan I vist ikke så vidt jeg ved.

TheEmail.
Avatar billede maxxdigg Nybegynder
22. juli 2001 - 12:06 #6
zycho>> det er ikke officielt, men det er sådan det virker... når jeg har siddet og fx downloadet. Hvis jeg henter 8MB, så har jeg uploadet lige under 1 MB, så det var et ca tal jeg slyngede ud der!
Avatar billede james_t_dk Juniormester
22. juli 2001 - 13:04 #7
dirkdiggler>> Du må kun oprette et spørgsmål 1 gang. Så luk lige det andet du har åbent.
Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 18:09 #8
Ups. sorry - jeg giver lige zoster points når han svarer og lukker spørgsmålet.

Sagen er selvfølgelig, at vi her taler om en netcafe med 20 pc-ere. Og som regel er CS det de 90% af spillerne spiller, og er det som regel ikke på opasia serverne de spiller, eller er det mere på udenlandske servere?

Ville det så være ok, hvis man f.eks. bestilte 4 stk. 2024/512 ADSL hos TDC og så kørte 5 maskiner på hver, så de teoretisk fik en \"405/102\" forbindelse hver, hvis altså alle 5 maskiner kørte? Hvis man så samtidigt gav \"almindelige\" downloads mindste prioritet på routeren, så burde det kunne køre eller hvad? Eller skal man op og bestille en 5-6 linier?
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 18:24 #9
Tror da ikke du bare kan bestille flere stks ADSL til samme sted. ??? Har du undersøgt om det er muligt ?

Tænk på hvor meget ordentlig kobber der så skal være :P
Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 18:28 #10
Jo jo.. det er ingen problem, der kræves bare 1 stk. analog tlf. linie til hver ADSL linie.
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 18:32 #11
okay da ;) Det må være dyrt at have kørende. Hvor vil du åbne netcafe ?

Damn når du engang får alle de ADSL linier ville jeg gerne låne dem mens der var lukket ;)

Hvad med at du lægger ud med 4 stk, så kan du jo altid koble flere på hvis der er behov for det.
Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 18:35 #12
Lyder som en plan :-).. Vi åbner et sted i Nordjylland :-) Men når vi er klar, så får du en mail, så kan du jo kigge forbi og teste linierne :-)
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 18:39 #13
drikdiggler > Det ville jeg meget gerne! Men jeg bor i Sjælland :( Øv....

Nå men held og lykke med det :)
Avatar billede zycho Nybegynder
22. juli 2001 - 19:03 #14
takker for points! :)
Avatar billede dirkdiggler Nybegynder
22. juli 2001 - 19:06 #15
takker for svarene :-)