Avatar billede nidyahou Praktikant
11. juni 2010 - 18:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

silverlight treeview not loading subitems

I'm interested in finding out why this isn't working:

I have a treeview with some hierarchicaldatatemplates looking like this:

<UserControl.Resources>
            <sdk:HierarchicalDataTemplate x:Key="nodeEntry">
                <StackPanel Orientation="Horizontal">
                    <TextBlock Text="{Binding Path=Title}" />
                </StackPanel>
            </sdk:HierarchicalDataTemplate>
            <sdk:HierarchicalDataTemplate x:Key="rootEntry"
ItemsSource="{Binding Path=Nodes}" ItemTemplate="{StaticResource nodeEntry}">
                <StackPanel Orientation="Horizontal">
                    <TextBlock Text="{Binding Path=Name}" />
                </StackPanel>
            </sdk:HierarchicalDataTemplate>
        </UserControl.Resources>

    <sdk:TreeView Height="250" HorizontalAlignment="Left"
    ItemTemplate="{StaticResource rootEntry}"
    ItemsSource="{Binding ElementName=subjectDomainDataSource, Path=Data}"
    Name="rootTreeView" VerticalAlignment="Top" Width="180"/>
The data is passed to the treeview from a domainservice using this method:

public IEnumerable<Subject> GetSubjectList(Guid userid)
    {
        DataLoadOptions loadopts = new DataLoadOptions();
        loadopts.LoadWith<Root>(s => s.Nodes);
        this.DataContext.LoadOptions = loadopts;
        return this.DataContext.Roots;
    }
why then are only the root nodes shown in the treeview as if it only loaded a flat list, and not a hierarchy where the root Loads the NodesCollection?
Avatar billede montago Praktikant
13. juni 2010 - 12:28 #1
Avatar billede nidyahou Praktikant
13. juni 2010 - 15:06 #2
det kunne virke, men  så mangler jeg en reference til det egentlige object. Har du en forklaring på hvorfor det jeg har nu ikke virker?
Avatar billede montago Praktikant
13. juni 2010 - 15:24 #3
du kan da altid sætte datacontexten pr node...

ved ik lige hvorfor dit tree ikke virker... databinding med træer er ikke min stærke side... i det hele taget bruger jeg meget sjældent binding.
Avatar billede nidyahou Praktikant
14. juni 2010 - 00:07 #4
Det virker bare som en lidt tung og ikke specielt pæn løsning. Jeg kunne godt tænke mig at træet var bygget op af de egentlige objekter så jeg kan tilgå deres properties, istedet for proxyobjekter, og det burde også være muligt. Har set masser af tutorials som viser treeviews der er genreret på baggrund af db-output med relationelle tabelforhold.

jeg sætter pris på din løsning, og måske må jeg gå med den, men jeg håber mere på at finde ud af hvorfor det jeg gør ikke virker.