Avatar billede olmer Nybegynder
10. juni 2010 - 15:01 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

gemme mail object som .msg fil

Jeg har en applikation hvor jeg har brug for at gemme en mail som en .msg fil.

jeg har prøvet med flg kode, men den gemmer som en .eml fil, hvilket ikke er hensigtsmæssigt da brugeren så ikke kan åbne file med outlook.

SmtpClient smtpClient = new SmtpClient();
      smtpClient.PickupDirectoryLocation = "C:\\temp";
      smtpClient.DeliveryMethod = SmtpDeliveryMethod.SpecifiedPickupDirectory;
      smtpClient.
      smtpClient.Send(dotNetMAil);

Er der en property eller metode jeg har overset i SmtpClient, der kan ændre formatet til .msg.
Jeg ville helst undgå at skulle ud i at bruge 3. parts converter.

MVH Ole
Avatar billede Syska Mester
10. juni 2010 - 17:50 #1
Hvad er forskellen på de 2 formater?
Avatar billede olmer Nybegynder
11. juni 2010 - 10:27 #2
.eml er en tekst file, og .msg er en binær file

Ole
Avatar billede Syska Mester
11. juni 2010 - 12:45 #3
well, det tror jeg ikke du kan gøre noget ved.

eml filen indeholder helt sikkert en masse ekstra ting, som MSG filen ikke gør. Hvis du har indgående kendskab til hvordan SMTP reelt virker med (cc, bcc, to) etc.

Headers er en ting, men der bliver hvem mailen er til ikke skrevet, det er bare information til email programmet.

Siden en IIS SMTP kan lave en pickup af dem, så må der være ekstra ting i elm filen, og derfor skal du nok ud i 3.parts.

Men det er kun mit gæt.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. juni 2010 - 02:41 #4
Jeg tror faktisk at .msg indeholder mere end .eml !

http://www.fileformat.info/format/outlookmsg/

beskriver formatet. Der er en masse informationer om mailen i det format. Men det er altså et OLE compound document. Og de er ikke helt lige til at læse/skrive.

Men der er noget kode her:
  http://www.codeproject.com/KB/office/reading_an_outlook_msg.aspx
som muligvis kan sætte dog lidt igang.
Avatar billede olmer Nybegynder
21. juni 2010 - 12:23 #5
Hej igen
Jeg fandt en løsning, der kan få outlook til at åbne en .eml fil, så jeg er dejligt fri for at skulle konvertere.

Her er et link til hvordan, hvis andre skulle støde ind i samme problem
http://www.msoutlook.info/question/354

Jeg fandt nu også en konverter der virker (og som ikke koster en formue)
http://bitdaddys.com/outlookEMLandMSGconverter.html.

Hvis i begge smider et svar vil jeg fordele point

Ole
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juni 2010 - 16:10 #6
.
Avatar billede Syska Mester
24. juni 2010 - 23:31 #7
svar