Avatar billede kongen72 Nybegynder
09. juni 2010 - 21:34 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sessions

Hej

Skal have overført nogle information til en anden side.. Og til det bruger jeg sessions.

Synes dog at måden jeg laver det på er lidt klodset. Da jeg har lblBrugernavn.Visible = false; på siden, som sikkert kan undværes. Håber nogle af jer herinde kan hjælpe med en bedre løsning!

    protected void btnSignup_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        Session["Brugernavn"] = txtUsername.Text;
    }

Næste side

    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {
        if (!Page.IsPostBack)
        {
            if (Session["Brugernavn"] != null)
            {
                lblBrugernavn.Text = Session["Brugernavn"].ToString();
            }

    lblBrugernavn.Visible = false;
Avatar billede janus_007 Nybegynder
09. juni 2010 - 23:47 #1
Hvis du allerede har det i en session så kan du jo bare bruge den hvorend du har behovet, ingen grund til at smide det i en hidden label.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
10. juni 2010 - 00:23 #2
hej

jeg er nød til at have en label for at kunne overføre "dataen" i min label
Avatar billede ole155 Nybegynder
10. juni 2010 - 09:55 #3
janus_007 har ret. Session["Brugernavn"] indeholder "dataen" så længe session'en lever.
Avatar billede kongen72 Nybegynder
10. juni 2010 - 12:13 #4
kan jeg så lave en string eller noget i stedet for at bruge min label som henter det hele ud i?
Avatar billede janus_007 Nybegynder
10. juni 2010 - 12:21 #5
Det er jo en string : Session["Brugernavn"].ToString();

Jeg forstår ikke hvorfor du vil smide det ind i en label så? Er det fordi du vil bruge værdien clientside?
Avatar billede kongen72 Nybegynder
10. juni 2010 - 13:24 #6
skal hive min session ind i
"profil.insert(lblBrugernavn.Text, osv..)"

Hvordan ville det se ud uden label?
Avatar billede ole155 Nybegynder
10. juni 2010 - 14:53 #7
profil.insert(Session["Brugernavn"].ToString(),osv...)