Avatar billede millerbean Praktikant
09. juni 2010 - 00:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Databinding af en Listbox

Jeg har følgende kode
            {
                ZipCodelist = from zc in db.Zips
                      //orderby zc.ZipCode ascending
                      select new {ID = zc.ID,
                  ZipCode = zc.ZipCode + "  " + zc.ZipName};
            }

            ZipCodeList.DataSource = ZipCodelist;
            ZipCodeList.DataValueField = "ID";
            ZipCodeList.DataTextField = "ZipCode";
            ZipCodeList.DataBind();

Det virker fint, men jeg vil gerne sortere min listbox på postnummer og her opstår problemet så.

I databasen har jeg et zip id, som den fint gemmer rigtigt. Men klikker jeg på et eksisterende projekt viser den postnummeret forkert i min listbox, når jeg bruger ZipCodeList.SelectedIndex.

Den tager rækkenummeret i listboxen i stedet for at tage den værdi jeg har angivet i tidligere property: ZipCodeList.DataValueField = "ID".

Skal man bruge en anden property end ZipCodeList.SelectedIndex eller en anden måde at binde ID til listboxen på.

Løsningen skal være med Linq :-)

Nogle gode forslag til hvad jeg gør forkert?
Avatar billede Syska Mester
09. juni 2010 - 00:22 #1
SelectedValue
SelectedText

Er vist 2 perperties du kan se på ...

Jeg kan ikke lige gennemskue hvorfor du vil bruge SelectedIndex eller om det bare er en fejl. Der er første element i din liste jo 0 ... og sidste er ( Count - 1 )

mvh
Avatar billede millerbean Praktikant
09. juni 2010 - 01:26 #2
Lige det jeg skulle bruge...
Avatar billede Syska Mester
09. juni 2010 - 01:30 #3
svar