Avatar billede mols Nybegynder
08. juni 2010 - 01:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Threads i C++ Builder

Jeg har lige installeret C++ Builder og skal bruge det til noget dataopsamling og har i den forbindelse brug for en "dataopsamlingstråd". Jeg mangler et simpelt eksempel mht. tråde i Builder. Kan nogen vise et lille eksempel med f.eks. en tråd der blot opdaterer noget i en tekstboks eller hvad man nu kan finde på ... På forhånd tak.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2010 - 02:38 #1
Du kan vel vælge imellem Win32 CreateThread og Borland TThread.

Jeg er sikker på at googling på:

C++Builder CreateThread
C++Builder TThread

giver masser af hits.
Avatar billede mols Nybegynder
08. juni 2010 - 11:30 #2
Jo tak - der finder jeg en MASSE ved at google, men ikke noget småt og godt;-).
Jeg ønsker blot, som newbie i Builder, et simpelt TThread eksempel - meget gerne komplet mini-projekt, der viser basal anvendelse at en tråd.
Avatar billede mols Nybegynder
09. juni 2010 - 11:28 #4
Hej tak for hjælpen
Jeg har fået det til at køre... Det jeg manglede var primært hvordan jeg skulle sætte gang i tråden (nybegynder:-)

// Button: "Run"
void __fastcall TSDIAppForm::ButtonRunClick(TObject *Sender)
{
  if (bgmyThreadRunning == false)        // husmands-singleton!
  {
    myThread = new TMeassureThread(0);
    bgmyThreadRunning = true;
  }

Jeg har så en tilsvarende knap for at stoppe tråden:

// Button: "Stop"
void __fastcall TSDIAppForm::ButtonStopClick(TObject *Sender)
{
  if (bgmyThreadRunning == true)
  {
    myThread->Terminate();
    bgmyThreadRunning = false;
  }