Avatar billede anders_cp Nybegynder
07. juni 2010 - 16:39 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke lave undermenu

Mit problem er kort fortalt at lave en submenu i en submenu på hjemmesiden:
<MenuItem Label="Service &amp; Support" URL="default.aspx?{117F6676-6F90-4C4F-B2A8-2778E6C3001C}">
  <MenuGroup>
    <MenuItem Label="Extranet" URL="extranet/"></MenuItem>
    <MenuItem Label="Track &amp; Trace" URL="track.aspx"></MenuItem>
    <MenuItem Label="Reparationsprocedure" URL="RepProcedures.aspx"></MenuItem>
    <MenuItem Label="Apple" URL="Campaign.aspx"></MenuItem>
    <MenuGroup>
<MenuItem Label="LabelFEJL" URL="VIRKERIKKE.aspx"></MenuItem>
    </MenuGroup>
  <MenuItem Label="Handelsbetingelser" URL="Disclaimer.aspx"></MenuItem>
  </MenuGroup>
</MenuItem>

Nedenstående uddrag fra koden ville jeg gerne have til at virke:
    <MenuGroup>
<MenuItem Label="LabelFEJL" URL="VIRKERIKKE.aspx"></MenuItem>
    </MenuGroup>
Men det gør det ikke….

Her kommer den lange version til selvsamme problem:

Website.master
I design mode står:
ASP .NET menu :: Please run the page to see the ouput.

.. og af  uddrag heraf:
WebSite.master
<%@ Register Src="menu.ascx" TagName="menu" TagPrefix="uc1" %>

Menu.asx ser nøjagtig sådan ud:
<%@ Register TagPrefix="Cyberakt" Namespace="CYBERAKT.WebControls.Navigation" Assembly="ASPnetMenu" %>

<%@ Control Language="c#" AutoEventWireup="false" Codebehind="menu.ascx.cs" Inherits="Partner.Website.Menu" TargetSchema="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5" enableViewState="False"%>

<div class="MenuArea">
    <cyberakt:aspnetmenu
        id="PublicMenu"
        DefaultGroupCssClass="MenuGroup"
        DefaultItemSpacing="1"
        DefaultItemCssClassDown="MenuItemDown"
        DefaultItemCssClassOver="MenuItemOver"
        DefaultItemCssClass="MenuItem"
        MenuData="~/menu.xml"
        runat="server"
        ClientScriptLocation="jscripts/"
        EnableViewState="False"
        ShadowEnabled="False"
        ExpandDelay="0"
        ShadowColor="Transparent"
        ShadowOffset="0"
        ExpandEffect="None"
        OverlayWindowedElements="True" />
</div>

cyberakt:aspnetmenu
Jeg ved ikke hvad Cyberakt:aspnetmenu er, men formoder at det er et 3.partsprogram (?)

I codebehind-filen menu.asx.cs er bl.a:
protected CYBERAKT.WebControls.Navigation.ASPnetMenu PublicMenu;

Som det ses indeholder menuData I filen menu.xml

Hele filen Menu.xml, ser sådan ud:
<MenuData xmlns="ASP.NET Menu MenuData Schema">
    <MenuGroup>
        <MenuItem Label="Forside" URL="default.aspx?{5B9DFA2D-C7D1-4205-A3DE-501839BEC3C2}"></MenuItem>
        <MenuItem Label="Nyheder" URL="news.aspx"></MenuItem>
        <MenuItem Label="Kompetencer" URL="default.aspx?{EFAA25D7-FC5E-4D14-90DA-47905CCAB5EE}"></MenuItem>
        <MenuItem Label="Profil" URL="default.aspx?{3D320623-6756-469A-850A-24D6E12A4A2D}"></MenuItem>
        <MenuItem Label="Kontakt" URL="default.aspx?{1C36CA50-B7CE-489E-81D6-A07DDB935598}"></MenuItem>
        <MenuItem Label="Job" URL="default.aspx?{5BBDF768-0DD2-477D-AF43-C2F290F84F6D}"></MenuItem>
        <MenuItem Label="Service &amp; Support" URL="default.aspx?{117F6676-6F90-4C4F-B2A8-2778E6C3001C}">
            <MenuGroup>
                <MenuItem Label="Extranet" URL="extranet/"></MenuItem>
                <MenuItem Label="Track &amp; Trace" URL="track.aspx"></MenuItem>
                <MenuItem Label="Reparationsprocedure" URL="RepProcedures.aspx"></MenuItem>
                <MenuItem Label="Apple" URL="Campaign.aspx"></MenuItem>
                <MenuGroup>
                    <MenuItem Label="LabelFEJL" URL="VIRKERIKKE.aspx"></MenuItem>
                </MenuGroup>
                <MenuItem Label="Handelsbetingelser" URL="Disclaimer.aspx"></MenuItem>
            </MenuGroup>

        </MenuItem>
        <MenuItem Label="Betaling" CssClassOver="PaymentMenuOver"  CssClass="PaymentMenu"  URL="Payment.aspx" ></MenuItem>

    </MenuGroup>
</MenuData>

Undermenuen
    <MenuGroup>
<MenuItem Label="LabelFEJL" URL="VIRKERIKKE.aspx"></MenuItem>
    </MenuGroup>
Virker ikke.

Nogle idéer?
Avatar billede Killervalon Nybegynder
07. juni 2010 - 19:02 #1
Ermm, jeg er ret sikker på det ikke høre under til C# :)
Ikke at jeg koder det, men er ret sikker på at det ikke er det rette sprog, specielt fordi det ikke ligner det, og er heller ikke relateret til aspx.
Avatar billede anders_cp Nybegynder
08. juni 2010 - 10:12 #2
Øv jeg blev så glad for at have fået et svar.

Jeg bruger asp .net c#, men lige dette problem kan jeg godt se ligeså godt kunne have været lavet i et hvilkensomhelst andet .NET-sprog.

Jeg flytter derfor spørgsmålet ;)
Avatar billede anders_cp Nybegynder
08. juni 2010 - 10:14 #3