Avatar billede bentblod Nybegynder
07. juni 2010 - 15:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Encoding problemer med JSP

Hej

Jeg har nogle encoding problemer med en jsp side. Jeg tror det er forskellige content types som er på siderne. Hvor f.eks. en html side submitter til en jsp side ved brug af GET.

jeg submitter: "åæaaÆØÅefweef"
og får "åæaa���efweef" på jsp siden.

Hvis jeg bruger min encoding function som ser således ud:
new String(request.getParameter("text_6").getBytes("ISO-8859-1"), "UTF-8")

Så får jeg "åæaa���efweef" dvs. er åbenbart noget galt med min function. Er der en der kan hjælpe med at fuldende den? Eller evt. har et andet forslag? Har siddet og rodet med det et par timer efterhånden og er ved at blive lidt sindsyg over det :)
Avatar billede arne_v Ekspert
08. juni 2010 - 03:45 #1
Du skal nok fikse det grundliggend eproblem, som er at browseren submitter UTF-8 men din JSP side forventer ISO-8859-1.

Hjælper det hvis din JSP sider indeholder:

<%@ page contentType="text/html; charset=ISO-8859-1" %>

i toppen?
Avatar billede bentblod Nybegynder
08. juni 2010 - 08:49 #2
nej hjælper ikke noget desværre :(
Avatar billede bentblod Nybegynder
08. juni 2010 - 08:51 #3
Kan jeg force den til at submitte i ISO-8859-1 eller gøre noget så den forventer utf-8?
Avatar billede arne_v Ekspert
09. juni 2010 - 04:20 #4
Har du ændret det for den side som viser formen (ikke den side som modtager submit) ?
Avatar billede bentblod Nybegynder
09. juni 2010 - 10:24 #5
Jeg har fundet en løsning på det. Skriver det lige så andre også kan få noget ud af det hvis de støder ind i problemet:

Stedet jeg poster fra skriver jeg i formen:
accept-charset="ISO-8859-1"

Det gør at den laver alt min tekst om til html entities. Dvs. skal lige decodes til normal tekst på den anden side. Men så kan man også komme videre med det