Avatar billede diablo925 Nybegynder
06. juni 2010 - 19:59 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

opret mapper og x antal undermapper

hej alle

jeg vil høre om det kan lade sig gøre at man kan oprettet en mappe men selv skal bestemme navnet på via VBS og når den er oprettet den mappe skal den spørger om man skal lave nogle under mapper og hvor mange den skal lave på en gang

hvad de skal hedde er ikke så vigtigt da det skal være cdxx

håber der en en som kan hjælpe eller komme med et link om hvordan man gør :)
Avatar billede collin Nybegynder
06. juni 2010 - 22:40 #1
Prøv dette:

set oShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
dox = oShell.SpecialFolders("MyDocuments")

Path = InputBox("Som standard bliver din nye mappe oprettet med stien . . . . """ & dox & """" & VbCrlf & VbCrlf &  "Hvis du

foretrækker en anden sti kan du angive den her nedenfor . . . " & VbCrlf & VbCrlf &  "Vær opmærksom på at makroen ikke kan oprette

en sti, som ikke i forvejen eksisterer. Da vil makroen stoppe og gylpe et fejl besked op." & VbCrlf & VbCrlf, "Hvor skal mappen

oprettes?",dox)

If(Path="") Then
WScript.Quit
End If

If(Not(Right(Path,1))="\") Then
Path = Path & "\"
End If

Navn =  InputBox("Angiv her nedenfor navnet din nye mappe skal have . . .  ")

If(Navn ="") Then
WScript.Quit
End If

AntalUM =  InputBox("Angiv her nedenfor det antal undermapper du ønsker . . .  " & VbCrlf & VbCrlf &  "( Antallet skal angives med

cifre og ikke tekst!! )")

fso.CreateFolder(Path & Navn)

If(Not(AntalUM)="") Then
For J = 1 to Cint(AntalUM)
fso.CreateFolder(Path & Navn & "\cd" & J)
Next
End If
Avatar billede collin Nybegynder
06. juni 2010 - 22:44 #2
Uh Åh !! det ser ud til at det er galt med Word  wrap. Lad os prøve igen....

Set oShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
dox = oShell.SpecialFolders("MyDocuments")

Path = InputBox("Som standard bliver din nye mappe oprettet med stien . . . . """ & dox & """" & VbCrlf & VbCrlf &  "Hvis du foretrækker en anden sti kan du angive den her nedenfor . . . " & VbCrlf & VbCrlf &  "Vær opmærksom på at makroen ikke kan oprette en sti, som ikke i forvejen eksisterer. Da vil makroen stoppe og gylpe et fejl besked op." & VbCrlf & VbCrlf, "Hvor skal mappen oprettes?",dox)

If(Path="") Then
WScript.Quit
End If

If(Not(Right(Path,1))="\") Then
Path = Path & "\"
End If

Navn =  InputBox("Angiv her nedenfor navnet din nye mappe skal have . . .  ")

If(Navn ="") Then
WScript.Quit
End If

AntalUM =  InputBox("Angiv her nedenfor det antal undermapper du ønsker . . .  " & VbCrlf & VbCrlf &  "( Antallet skal angives med cifre og ikke tekst!! )")

fso.CreateFolder(Path & Navn)

If(Not(AntalUM)="") Then
For J = 1 to Cint(AntalUM)
fso.CreateFolder(Path & Navn & "\cd" & J)
Next
End If
Avatar billede diablo925 Nybegynder
07. juni 2010 - 15:58 #3
Mange mange tak

Smid et svar :)

lige det jeg søgte :)
Avatar billede collin Nybegynder
07. juni 2010 - 17:24 #4
Glædeligt!