Avatar billede mbpedersen Nybegynder
06. juni 2010 - 13:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Datoproblem

Hej eksperter

Jeg forsøger at åbne et recordsæt indeholdende afgrænsning på dato. Ved at lave en MsgBox på strSQL, kan jeg se, at den godt nok får hentet til- og fradato fra formen, men recordsættet bliver åbnet uden at tage hensyn til datoafgrænsningen. Min sql-sætning ser således ud:

strSQL = "SELECT Fornavn, Efternavn, Email, Reminder, PatientNavn, RevacDato FROM tblKlient INNER JOIN tblPatient ON tblKlient.KlientID=tblPatient.KlientID WHERE (((Reminder)=-1) And ((RevacDato)>=" & Forms!frmRevacDatoInterval!txtFraDato & " And (RevacDato)<=" & Forms!frmRevacDatoInterval!txtTilDato & "));"
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2010 - 13:38 #1
The easiest way is to pace a breakpoint on the first line AFTER your

strSQL = "SELECT....."

Then run the code up to the breakpoint.

Now in the debug window (CTRL+G) write

?strSQL

followed by enter

You should now see the exact SQL which is beibng used to create  the recordset. You can now copy this SQL into a query and check the problem there if you cant see it in the  debug window.
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
06. juni 2010 - 14:24 #2
Hej Terry

Se det var et stykke ad vejen - tak for det tip! Når jeg gør det, så skal jeg i queryen blot sætte # omkring datoerne - så virker det i queryen.

Når nu jeg gør det i strSQL, så virker det også, men den tvister dag og måned. Dvs. at når jeg ønsker en afgrænsning på 01-04-2010 til 01-06-2010 altså den første april til den første juni, så får den vendt det til 04-01-2010 og 06-01-2010. Så jeg skal vel have formateret dato i strSQL - hvordan gør jeg det?

Mvh
Michael
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
06. juni 2010 - 14:32 #3
Hej igen Terry

Det fandt jeg ud af med "format". Vil du ikke lægge et svar som tak for hjælpen.

Mvh
Michael
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2010 - 14:38 #4
svar

SQL uses the Amercan date format mm-dd-yyyy which obvioulsy gives problems here in DK. You could also try formatting

yyyy-mm-dd w
Avatar billede mbpedersen Nybegynder
06. juni 2010 - 15:07 #5
Igen tak for hjælpen. Den endelige strSQL kom til at se sådan ud:

strSQL = "SELECT Fornavn, Efternavn, Email, Reminder, PatientNavn, RevacDato FROM tblKlient INNER JOIN tblPatient ON tblKlient.KlientID=tblPatient.KlientID WHERE (((Reminder)=-1) And ((RevacDato)>=#" & Format(Forms!frmRevacDatoInterval!txtFraDato, "mm/dd/yyyy") & "# And (RevacDato)<=#" & Format(Forms!frmRevacDatoInterval!txtTilDato, "mm/dd/yyyy") & "#));"

Mvh
Michael
Avatar billede terry Ekspert
06. juni 2010 - 15:10 #6
Tak for points