Avatar billede Linhawk Nybegynder
05. juni 2010 - 21:47 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Synkronisering af mappe på NAS fejler

Hej alle i eksperter

Jeg har en ny bærbar, hvor der kun er installeret WIIN7 og den er fuldt opdateret. Der er endnu ikke installeret antivirus eller slået windows defender til, så den er helt ren.

Jeg har oprettet forbindelse til et netværksdrev, som ligger på en NAS (Synology DS 408). På det drev ligger der 6 mapper, og mapperne med musik og dokumenter, vil jeg gerne benytte når jeg ikke har forbindelse til drevet. Jeg vil gerne benytte WIN7 til at styre dette. Jeg har derfor markeret mapperne og markeret "gør altid tilgængelige offline", og jeg får samme fejl meddelelse på begge mapper "Processen kan ikke få adgang til filen, da den bruges af en anden process". Der er ikke andre som er logget på dette drev, så forstår det ikke rigtig hvordan det kan lade sig gøre. Jeg kan se at begge mapper (under egenskaber) at de er skrivebeskyttet, men det gælder kun filer i mappen. Hvis jeg fjerner markeringen og jeg lukker egenskaber og åbner det igen, så er markeringen igen sat i skrivebeskyttet. Men WIN7 bør vel også kunne gøre filer tilgængelige når man er offline.

Er der nogen som kan hjælpe med, hvad jeg gør forkert??
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
06. juni 2010 - 18:07 #1
En hurtig søgning viser at det er et problem med deres firmware. Der er mulighed for at gøre så du kan, men kan ødelægge garantien på din NAS, se følgende link:

http://forum.synology.com/enu/viewtopic.php?f=14&t=22929
Avatar billede Linhawk Nybegynder
14. juni 2010 - 21:27 #2
Jeg har været ind og læse på dit link, og kan se at jeg ikke er det eneste som har problemet, og der er en som har skrevet en løsning som virker for nogen. Men sagt meget mildt, så fatter jeg ikke hvordan det skal gøres. Jeg ved ikke engang hvordan man logger ind via Telnet som root og ændrer alle de ting de skriver, så det er lidt russik at læse, for mig.
Jeg har nu skrevet til Synology, og håber at de kan hjælpe.
Jeg har nyeste firmware installeret, men det har ikke hjulpet :(
Avatar billede heinzdmx Nybegynder
14. juni 2010 - 21:41 #3
er dette en meget vigtig funktion for dig? det ser ud til at være besværligt.
Men i hverfald, her er siden der kan hjælpe dig til at åbne for telnet:
http://www.synology.com/enu/support/releaseNote/telnet.php

Herefter skal du også gøre det på windows siden:

Telnet er en prototok. Du åbner for telnet understøttelse ved at installere en klient, den følger med windows men skal aktiveres, gøres under

kontrolpanel -> programmer -> Slå windows funktioner til og fra -> sæt kryds i boksen med "TELNET-klient"

og klik ok, derefter bliver funktionen aktiveret.

Derefter åbner du en commandoprompt

start -> skriv "CMD" -> vælg cmd.exe

herefter skriver du:

telnet (enter)

osv.

Men som sagt, hvis du synes det ser vrøvlet ud, så vil jeg anbefale dig at lade være, du kan ende med at ødelægge din NAS og det er jo ikke meningen.
Avatar billede Linhawk Nybegynder
25. februar 2011 - 14:32 #4
Jeg lukker sagen, men den er ikke løst. Jeg har forsøgt med sidste løsningforslag, men desværre løste det ikke problemet. Håber nu på at opdateringer i fremtiden, vil løse problemet. Men tak for at hjælpe mig med at få løst problemet.
Avatar billede Linhawk Nybegynder
25. februar 2011 - 14:36 #5
Lukker sagen, uden løsning