Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
05. juni 2010 - 19:59 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Partition´s problemer !

Hej. Jeg håber virkelig at i kan komme med noget ekspert hjælp, det har jeg brug for !

Jeg har en laptop ACER 6935. Harddisk O er på 320GB - der var preinstalleret Vista Home Premium 32bit.

Hardisken 0 har drev C: indeholder Vista (144GB) og D: data(139GB)

Jeg laver en opgradering til Windows 7 Home Premium 32bit og det går fint. Men pludselig forsvinder D: data.

Jeg kan se det i diskhåndtering men ikke gøre noget ved det. Jeg laver så en genoprettelse med mine sikkerhedskopier (DVD) men så går alt galt. Nu kan jeg se 4 drev i diskhåndtering. C: med windows (144GB) en primær partition på (11GB) en primær partition på ca (4GB) og mit D: data (139GB) er nu en OEM partition .... Der er gået helt ged i det, oss selvom jeg endnu én gang har genoprettet fra sikkerhedskopien (DVD) så ændre det ikke på partitionerne.

Hvordan får jeg hardiskens originale partitioner tilbage som fra fabrikken ?

MVH Alex
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2010 - 20:36 #1
Det gør du med TESTDISK
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
05. juni 2010 - 20:44 #2
Tak for svaret...vil du prøve at forklare mig hvorledes jeg skal gøre, og vil min genoprettelse dvd installere windows ind det rette sted som fra fabrikken. ?
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2010 - 20:51 #3
Det er jo en historie så rodet at man næsten tror det er løgn - er der data der skal gemmes eller hvad er der tilbage efter dine mislykkede geboprettelser
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
05. juni 2010 - 20:58 #4
Ja, det er en meget rodet historie...nej, jeg har allerede gemt det jeg skal inden historien blev rodet :) ...
Avatar billede Slettet bruger
05. juni 2010 - 20:58 #5
Jeg skal op og se Barnaby kigger igen om et par timer
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
05. juni 2010 - 21:04 #6
Okay god fornøjelse :0)
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 07:48 #7
G`morn
Har du stadig dine problemer ? - hvis din recovery-cd ikke giver dig de muligheder der er vist på http://www.helgec.dk/vista-install.html figur 7 så kan du downloade / brænde og boote op KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html herfra kan du køre "gparted" og oprette dine partitioner efter behag - guide til "gparted" på www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
06. juni 2010 - 09:58 #8
Godmorgen

Jeg har stadig problemerne med partitionerne. Min recovery-cd giver ikke mulighed for den løsning som du beskriver i figur 7.

Det lader til at, det bliver nødvendigt med oprettelse af nye partitioner.

Men kan min recovery-cd så "forstå" at installere Windows det rigtige sted ?

Indeholder recovery-cd'en en allerede forudbestemt opdeling af harddisken, eller ?
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
06. juni 2010 - 10:12 #9
PS. Det skal tilføjes at partitionerne var opdelt på følgende måde. Et skjult drev på ca. 11GB til et image af windows Vista - Drev C. (144GB) Windows Vista - Drev D: (139GB) til egne data.

Kan jeg får den konfigurtion tilbage ?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 10:34 #10
Det vil jeg ikke afvise, men så må du ofre en telefonopringning 74 82 61 52 du skal dog forsat downloade / brænde og boote op KNOPPIX www.helgec.dk/knoppix.html  inden du evt. ringer - husk at brænde KNOPPIX som et bootimage
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
06. juni 2010 - 10:55 #11
Jeg har læst på beskrivelsen af KNOPPIX's funktioner og det er rimeligt avanceret !

Du skriver at det ikke kan lade sig gøre at brænde filen som ISO i Vista eller 7 - skal jeg have et brænderprogram ? ...
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 11:11 #12
Prøv nu lige at følge guiden så vi undgår alt den spildtid med overflødige spørgsmål og ja du skal bruge et af de brændeprogrammer som der også linkes til i guiden
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
06. juni 2010 - 17:59 #13
Hej
Så har jeg gjort det forbedreden arbejde. Har brændt en ISO af KNOPPIX.
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 19:08 #14
Boot op på skiven -> klik på ikonet i nederste venstre hjørne -> Preferences -> Gparted -> følg guiden http://www.helgec.dk/gparted.html
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
06. juni 2010 - 23:21 #15
Hej Helge

Du skal have en stor tak for din hjælp. Så fik jeg også lært lidt om programmet KNOPPIX ...Tak skal du have !

mvh
Alex
Avatar billede Slettet bruger
07. juni 2010 - 06:31 #16
Husk at lukke tråden
Avatar billede Alex-Emil Nybegynder
18. august 2010 - 21:26 #17
q