Avatar billede Uki Nybegynder
04. juni 2010 - 17:43 Der er 33 kommentarer og
2 løsninger

anti-virus program til lille comp

Hvilket anti-virus program kan I anbefale til en lille comp med Intel Atom 230, 1.6 Ghz, 1GB ram
Avatar billede mfp18 Nybegynder
04. juni 2010 - 17:50 #1
Hvis det skal være gratis så er det her det bedste også på dansk http://www.microsoft.com/Security_Essentials/default.aspx?mkt=da-dk
Avatar billede patrick14 Nybegynder
04. juni 2010 - 18:17 #2
Hvis at du vil have en god og billig sikkerhedspakke så er det denne: http://www.spywarefri-shop.dk/udvalgte-produkter/eset-smart-security-1.html
Avatar billede patrick14 Nybegynder
04. juni 2010 - 18:18 #3
Det der microsoft lort er da skide dårligt!!
Avatar billede valbyly Nybegynder
04. juni 2010 - 18:27 #4
Avast er noget af det bedste når det er gratis. Det opdaterer flere gange i døgnet. http://www.avast.com/free-antivirus-download
Avatar billede Uki Nybegynder
04. juni 2010 - 19:59 #5
Kan Eset kører på 1GB ?

Kom også med et svar valbyly
Avatar billede valbyly Nybegynder
04. juni 2010 - 20:02 #6
Tak men jeg springer over:)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
04. juni 2010 - 20:11 #7
Sagtens, kører selv med eset på en af mine maskiner med kun 512MB ram og der er INGEN problemer. Den ræcer afsted :)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
04. juni 2010 - 21:44 #8
Tak for point, hvad blev dit valg?
Avatar billede Uki Nybegynder
04. juni 2010 - 21:49 #9
AVG Free

;-)
Avatar billede patrick14 Nybegynder
04. juni 2010 - 22:15 #10
Avg er ikke et skud havl værd mere, det var det en gang, men selvfølgelig dit valg, men jeg vil strækt fraråde programmet og råde dig til at overvejde det en gang til. Men selvfølgelig ikke min pc. Jeg bruger selv på min egen kaspersky pure og mine forældre bruger eset fordi de er ikke så gode til pc´er og ingen af os har nogensinde haft en virus inde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. juni 2010 - 22:46 #11
Det der microsoft lort er da skide dårligt!!

hvorfor?
Avatar billede Slettet bruger
04. juni 2010 - 23:55 #12
Jeg vil også gerne vide hvorfor at mse ikke er godt.
Har faktisk selv skiftet til mse efter at have brugt Avast i mange år. Må sige at jeg er meget tilfreds. Finder meget utøj og ingen problem med opdatering, planlagt scanning, kræver mindre på en lille pc end Avast osv.
Avatar billede Uki Nybegynder
05. juni 2010 - 06:03 #13
Du er vist mere speget end du er røget Patrick.
;-(
Kender man dig, så er det bedste sikkerheds udstyr ikke for godt.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 10:06 #14
Fra denne artikel: http://www.spywarefri.dk/artikel/microsoft-security-essentials-011009/

Scanningen var forholdsvis langsom og det er lidt irriterende, at man ikke kan maksimere vinduet med de opdagede trusler. Programmet opdagede 35,33 % af truslerne. Som reference kørte jeg en scanning med Kaspersky Internet Security, der fandt 96,33 %.

Det kalder jeg for ringe!!
Avatar billede Uki Nybegynder
05. juni 2010 - 11:28 #15
Ja, det er for ringe !

Kan du, der ved så meget om sikkerhed, fortælle hvordan det kan være at jeg har ubudne "gæster" på min comp.

Det skete i går da jeg læste om Eset, og gik ind på Spywarefri for at spørge der også.Det skete forleden, da jeg læste et andet spørgsmål fra dig, hvor du omtalte Kapersky Pure.

Ja, sikkert helt tilfældigt, men du er jo klog.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 12:45 #16
Hvad kørte du med af av på det tidspunkt?
Avatar billede mfp18 Nybegynder
05. juni 2010 - 16:40 #17
Hvis jeg ikke husker helt galt så er patrick blevet udelukket fra Spywarefri så ham skal vi ikke tage for gode vare jeg tror ikke han skal ønske og møde Fromsej for så kan det godt være han for øretæver
men det har han måske glemt
Avatar billede f-arn Guru
05. juni 2010 - 17:50 #18
Hvis jeg ikke husker helt galt så er patrick blevet udelukket fra  Spywarefri

Du husker rigtigt
Avatar billede mfp18 Nybegynder
05. juni 2010 - 18:39 #19
Ja jeg mente nok at det var ham han kan jo ikke opføre sig ordenligt
også er jo så klog så han kan undvære hovedet
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 19:32 #20
Neej fedberg er her. goddag, kan se at du stadig kun kan æde og slikke røv. Jeg vil kraftigt råde dig til at holde dig fra tråde hvor at jeg er indblandet ellers bliver det værst for dig selv!! TRO mig jeg kommer IKKE med tomme trusler!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2010 - 19:39 #21
patrick14 - få står på den virtuelle verden og det virkelige liv, samt dit sprog og dine tomme trusler. Du er anmeldt til admin, og det er ikke en trussel.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2010 - 19:39 #22
står = styr
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 19:50 #23
Du skulle hellere melde de andre, det er dem at der angriber mig, jeg forsvar mig kun, du kan jo se diskutinons tråden på SWF, den ligger under ris/ros
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 19:52 #24
John, jeg har altid troet at du var for klog til at blande dig i sådanne ting, det her angår ikke dig!

Mens jeg husker det, så er ekspertens admins nogle sløve idioter, så det tager nok ca 2 - 3 år inden at de ser den anmeldelse.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2010 - 21:31 #25
Patrick14 du er anmeldt for sprogbruget og trusler.
Det kan være det ikke angår mig, men jeg deltager i denne debat, og jeg vil ikke afmelde indlæg fra dette spørgsmål, blot fordi du syntes at det ikke vedrører mig at i diskuterer, og du ikke kan lade være med at hidse dig op.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 21:42 #26
Det er sgu da klart at jeg hidser mig op med det lort at mfp skriver!!
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. juni 2010 - 21:50 #27
Hvorfor?
Tror du selv på at den smule troværdighed du har tilbage i mfp18´s øjne ligefrem vil stige af at du sådan flipper ud?
Tror du at du vil blive taget mere seriøst pga. hidsighed?

Ja, jeg undrer mig bare over at du ikke selv kan se det.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
05. juni 2010 - 22:01 #28
Hvad at mfp synes om mig er jeg skide ligeglad med!! Og nu synes jeg at vi skal stoppe denne diskution, der er kommet svar i tråden, jeg kom blot med min respons til spørgers valg, ikke andet.
Avatar billede Uki Nybegynder
06. juni 2010 - 13:13 #29
Spørgerens valg af anti-virus program har (desværre) ikke noget at gøre med at en meget generende person går ind på min PC.

Det er vist totalt lige fedt om det er Linux, som jo ikke skulle bruge anti-virus program.

Eller det er en windows PC med den fineste anti-virus pakke man kan få hos Spywarefri.

Mod sådan en person er der ingen beskyttelse!

Men det kender du vel ikke noget til Patrick?
Avatar billede Slettet bruger
06. juni 2010 - 13:37 #30
Hvad en eller anden person, har lavet på SWF, er helt ligegyldigt. Det kan man ikke dømme ham/hende på nu.
Det er hvad der foregår på E. der evt betyder noget.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
06. juni 2010 - 13:44 #31
Jo, ligegyldigt hvilket AV at du bruger kan du alrdig sikre dig 100%. Selv bruger jeg kaspersky pure som efter sigende skulle være det bedste på markedet, men jeg har da også haft virus inde.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 14:18 #32
#31 - helt korrekt :)
Nogen antivirusfirmaer er hurtigere til at opdage virus end andre og dermed få opdateret deres antivirusprogrammer, men andre ting spiller ind her, og det er måden et antivirusprogram virker på, og her er det lige meget om f.eks. avg free er hurtige til at sende opdateringer ud, hvis ikke selve programmet har de nødvendige funktioner så man undgår virussen til at starte med.
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. juni 2010 - 14:20 #33
Vedr. avg i #10, så skal det lige præciceres at det er avg free der henvises til.
Avatar billede patrick14 Nybegynder
06. juni 2010 - 14:45 #34
#32 Helt korrekt :) og det er avg desværre ikke så gode til :( men på den anden side, så en kombi af avast, online armor og WD, kan heller ikke holde vira ude, taler af erfaring. Efter min mening er gratis AV ikke godt nok idag.
Avatar billede Uki Nybegynder
07. juni 2010 - 06:25 #35
Ja men det var jo en herlig anti-virus snak

Jeg tror på at I alle har ret i de forskellige synspunkter,

Og håber at blive fri for "BMW" virus eller "Krummen" eller "Filur" eller hvad pokker slags virus i fremtiden !