Avatar billede killel Nybegynder
04. juni 2010 - 14:17 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Konverteringsproblemer ASP --> PHP

Hej,

Jeg er ved at skifte noget gammelt kode fra ASP til PHP og har i den forbindelse problemer med at få mine udtræk fra MySQL til at virke.

<?php
$SQL1='SELECT (COUNT(*)) AS A_fejl FROM test01 WHERE fejlkode=\'ABC\' AND fejl=\'A\'';
?>

Problemet består i at SQL udtrækket ikke bliver udført men blot sat lig højde side af lighedstegnet, hvilket resulterer i at når jeg efterfølgende udskriver $SQL1:

<?php  echo $SQL1?>

får dette resultat:
SELECT (COUNT(*)) AS A_fejl FROM test01 WHERE fejlkode='ABC' AND fejl='A'
Avatar billede repox Seniormester
04. juni 2010 - 14:29 #1
Prøv at køre en mysql_error() efter din mysql_query?
Avatar billede dkfire Nybegynder
04. juni 2010 - 14:33 #2
Kunne det tænkes at du skal læse lidt mere om php og mysql før du går videre ?

Når du vil snakke med mysql, eller få udført en eller anden funktionalitet, så bliver du nød til at kalde en funktion.

Du kan læse om de forskellige mysql funktioner her:
http://dk.php.net/manual/en/book.mysql.php
Avatar billede killel Nybegynder
31. januar 2012 - 15:27 #3
lukket - læser på php :)