Avatar billede bedrock Nybegynder
03. juni 2010 - 23:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Logon på NAS

Hej,
Har lige modtaget en PC med Win7 Home Premium og kan ikke mappe drev på min NAS. Ved logon indtaster jeg bruger og kode, men får fejlen: "Ukendt bruger eller forkert adgangskode".
NAS'en kan jeg tilgå via webinterface og ses også som enhed på netværkslisten.
Min NAS er en ældre Plextor PX-EH25L.
Hjemmenetværket består af Win XP, Vista og nu Win7 computere. Vista havde lige brug for lidt registry tuning, men virker nu upåklageligt.
Jeg har kun set meget få artikler om emnet, og så for det meste på engelsk eller tysk med henvisninger til menuer og funktioner jeg ikke kan finde på en dansk Win7.

Er der nogen der har en løsning på dette?
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
03. juni 2010 - 23:34 #1
hvis du under din standart gateway normalt: 192.168.1.1 el. 192.168.1.0 kan se ipadressen på din NAS kan du måske gøre det via windows ?

Kør -> \\ipadressen på din NAS

Højreklik på Drevet du vil mappe.

og så logge ind der?

Ved ikke om det er det du har prøvet men ellers så prøv det (:
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
03. juni 2010 - 23:35 #2
log ind før du kan mappe selvf. *
Avatar billede bedrock Nybegynder
04. juni 2010 - 21:26 #3
Det virkede heller ikke. Samme problem med logon som beskrevet for oven.
Avatar billede bedrock Nybegynder
04. juni 2010 - 21:28 #4
Til orientering så kunne havde jeg samme problem ved Vista maskinerne. Her kunne det klares på fælgende måde:
1.    Click start
2.    Type: regedit
3.    Press enter
4.    In the left, expand these folders: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\
5.    In the left, click on the folder named: Lsa
6.    In the right, double-click "LmCompatibilityLevel"
7.    Type the number 1 and press enter
8.    Restart your computer

Desværre findes Lsa-mappen ikke i Win7 :-(
Avatar billede bedrock Nybegynder
04. juni 2010 - 22:03 #5
Til orintering så virker NET USE heller ikke i kommandopromt. brugernavn kan angives men kode ikke.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
04. juni 2010 - 23:43 #6
Da jeg brugte en NAS server havde jeg samme problem..

Det loggede jeg ind via webinterface og slettede min bruger (admin) og lavede den igen med med ftp-gruppe som andenpriotets gruppe det hjalp for mig.. Nu kan alle der bruger den logge ind uden problemer også fra et andet sted via ftp

Prøv at slette og lav din account igen.. Ved ikke om det hjælper for dig. (:
Avatar billede bedrock Nybegynder
06. juni 2010 - 11:25 #7
Hej, jeg kan kun ændre password til Admin (er prøvet uden resultat). Jeg kan ikke slette admin-profilen.

Jeg er meget sikker på at det har noget at gøre med at Win7 sikkerheden er højere end NAS'ens.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
06. juni 2010 - 17:53 #8
Nå for pokker.. men eftersom det er en ældre NAS forstår windows 7 og nyere linux distributioner ikke samme slags encryption

Hvad er navnet på dit netværk ? Som standard er det vist WORKGROUP og derfor har mange NAS servere også WORKGROUP som Netværk navn og hvis du har ændret navnet på henholdsvis NAS'en eller på dit netværk kan det være derfor ?

Kan du se din NAS under Netværk ?

Windows + E og tryk på Netværk

Windows ( Tasten med windows flaget )
Avatar billede bedrock Nybegynder
07. juni 2010 - 17:54 #9
Mit workgroup hedder @home og er den samme på alle enheder, også Win7 computeren.
Avatar billede KlamHuggeren Nybegynder
08. juni 2010 - 10:52 #10
Hmm. Prøv at lave din egen registreringsøngle på følgende måde;

Open notepad;

Cope Paste det her;

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Lsa]
"lmcompatibilitylevel"=dword:00000002

Når du gemmer filen skal du under filtype vælge "Alle filer" ellers bliver den gemt som en tekst fil

og filnavnet skal ende med .reg

kald den evt. LM.reg

Gem filen på skrivebordet og åben den. Du får nogle sikkerheds meddelelser bare sig ja og ok osv og så siger den filen er skrevet til registreringsdatabasen.

Håber det hjælper
Avatar billede bedrock Nybegynder
18. august 2010 - 20:51 #11
Lukker tråden idet jeg har købt en ny NAS, der virker upåklageligt.